نخستین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی در دانشگاه فردوسی مشهد به کار خود خاتمه داد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی در روز جمعه، 23 فروردین‌ماه 1398 در تالار رودکی مجتمع کانون‌های فرهنگی هنری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی از لزوم تقویت نسل چهارم دانشگاه‌ها با عنوان دانشگاه اجتماعی با حمایت وزارت علوم و وزارت کشور و شورای اجتماعی کشور جهت پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی سخن گفت.

وی نکته‌ اصلی کارآفرینی اجتماعی را دیدن دیگران و توجه به فراتر از خود دانست و تأکید کرد دانشجویان دغدغه مند باید به مسائل فراتر از درس‌های روزمره‌ خود نیز توجه کنند و به حرکت و پویایی اهتمام ورزند.

دکتر حمیدرضا طاهری، معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی به‌عنوان نخستین سخنران ویژه اختتامیه ویژگی اصلی یک کارآفرین موفق را عمق نگاه وی برشمرد و تأکید کرد یک کارآفرین موفق به نحوی متفاوت به مسائل می‌نگرد. وی کارآفرینی را یک هنر و مهارت اکتسابی دانست که به تمرین و تجربه‌اندوزی و ممارست نیاز دارد.

دکتر طاهری همچنین توجه به کارآفرینی را یک ضرورت و وظیفه برای مدیران دانشگاه دانست و تصریح کرد دانشگاه‌ها باوجود دانشجویان دغدغه مند باید دانشگاه اجتماعی باشند. وی ضمن اشاره به کارآفرینی به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی از دانشجویان خواست در کنار تلاش برای کسب دانش و آگاهی، نگاه کارآفرینانه را در خود تقویت کنند زیرا دانشجوی مفید و سودمند دانشجویی است که این ویژگی را دارا باشد.

سپس دکتر محمدرضا حیدری، رییس شورای اسلامی مشهد نیز ضمن سپاسگزاری از متصدیان این رویداد با اشاره به همدلی مردم در حادثه سیل، مهربانی را یکی از ویژگی‌های مهم مردم ایران دانست که کارآفرینی اجتماعی نیز یک از مصادیق این مهربانی می‌باشد.

سپس 14 تیم شرکت‌کننده با احتساب 3 دقیقه زمان، به توضیح مختصری از ایده خود و نحوه عملیاتی سازی آن در قالب کارآفرینی اجتماعی پرداختند و پس‌ازآن به پرسش‌های داوران این رویداد در مورد نحوه اعتمادسازی، شفاف‌سازی گروه‌های هدف، مکانیزم فروش، نحوه نیازسنجی، راه‌های ایجاد جذابیت وبرتری نسبت به کارهای مشابه پاسخ دادند.

گفتنی است در حین ارائه تیم‌ها، هر یک از حامیان حاضر در برنامه مانند شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار، کارخانه‌های کسب‌وکار و فناوری، پارک علم و فناوری خراسان، مراکز رشد، شهرداری مشهد و ... در صورت رضایت از طرح بیان‌شده حمایت‌های خود را از آن اعلام می‌کردند.

هیئت‌داوران در هریک از بخش‌های انضباط کاری، ارتباط با مشتری، ارزش پیشنهادی، مدل تحلیلی، ارائه‌ خوب، موفقیت کار تیمی، شناسایی مسئله و اجرایی بودن ایده، یک تیم را به‌عنوان برگزیده معرفی نمودند که به آن تیم مبلغ یک‌میلیون تومان بابت همین بخش پرداخت می‌شود.

در پایان نیز با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، سه تیم برتر در کل رویداد معرفی شدند که تیم برتر این رویداد از تعدادی عضو ناشنوا نیز بهره می‌برد.

جوایز این بخش به ترتیب، هفت، پنج و سه میلیون تومان بود. ضمن این‌که در پایان برای تیم چهارم نیز مبلغ دو میلیون تومان در نظر گرفته شد.

841968

841969

841970

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه