مراسم افتتاحیه اولین کنگره مشترک هوش محاسباتی CCI2020 به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید

ارسال شده در تاریخ :

مراسم افتتاحیه اولین کنگره مشترک هوش محاسباتی CCI2020 به صورت مجازی چهارشنبه 12 شهریور 1399 به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

دکتر محمدرضا اکبرزاده توتونچی دبیر کنگره ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان در کنگره گفت: هوش مصنوعی امروز صرفاً یک کنجکاوی علمی یا یک تحقیق که نتایج آن محدود به تعدادی صنایع پیشرفته باشد و کاربرد آن برای مردم در در آینده ای و مکانی بسیار دور نمایان شود، نیست. هوش مصنوعی با اختراع توربین بخار آغاز شد و بعداً با اختراع نیروی برق و الکترونیک دیجیتال ادامه پیدا کرد. ما در مرحله چهارم این فرایند انقلاب علمی هستیم و طبیعی هست که در این مرحله یکی از پرسش های اساسی برای ما این باشد که چگونه می توانیم از هوش مصنوعی در خدمت به جامعه انسانی استفاده کنیم، که هدف از برگزاری این کنگره پاسخ به این سوال می باشد.

در این مسیر سایر قطب های علمی کشور، انجمن های علمی، کلیه صنایع، سازمان های دولتی، دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان و... باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم به چالش های اساسی بشریت بپردازیم. در این کنفرانس به خاطر شرایط ویژه ای که در جهان در کشور ما حاکم هست یک فرآیند ۱۸ ماهه را طی کردیم تا به این نقطه برسیم و در این مسیر بسیاری ما را همراهی کردند. در پایان از همگی شما عزیزان دعوت میکنم تا در این کنفرانس شرکت کنید و امیدوار هستم با کمک هر یک از شما در جایگاه های مختلفی که قرار دارید بتوانیم فصل مشترکی را در این کنگره پیدا کنیم و به حل چالش های اساسی کشور و اینکه چگونه می توان با استفاده از هوش مصنوعی به جامعه انسانی خدمت کرد بپردازیم.  

در ادامه دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن ابراز خرسندی از اینکه این دانشگاه در روزهای دوازده الی چهارده شهریور افتخار میزبانی این کنگره بزرگ را دارد گفت: با تمام مشکلاتی که در سر راه برگزاری این گونه نشست ها وجود دارد، با همت مضاعف تیم اجرائی در دانشگاه و همکاری شما عزیزان این کنگره را به بهترین شکل ممکن برگزار خواهیم کرد.

یکی از مزیت های برگزاری این کنگره این است که چندین محور و کنفرانس که در سال های قبل به صورت جداگانه برگزار می شد همچون کنفرانس سیستم های فازی و هوشمند ایران و چهارمین کنفرانس محاسبات تکاملی و هوش مصنوعی و همچنین در کنگره CFIS2020 که بصورت همزمان برگزار می شود نوزدهمین کنفرانس سیستم های فازی ایران و هفدهمین کنفرانس سیستم های هوشمند ایران به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

برنامه افتتاحیه با سخنرانی دکتر پوررضا رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد و پخش پیام دکتر رحیمی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر فتحی نایب رئیس انجمن سیستم های هوشمند ایران و دکتر زاهدی رئیس انجمن سیستم های فازی ایران به کار خود ادامه داد.

99061303

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه