سفیر صلح جهان در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

دکتر محسن کریمی طبسی، سفیر صلح جهان در سال 2018 در روز شنبه 18 فروردین ماه 1397 در دفتر دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، حضور یافت و درباره گسترش همکاریهای فرهنگی و اجتماعی با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفتگو نمود و در ادامه یادداشت­ تفاهمی به امضای رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و سفیر صلح جهان در سال 2018 رسید.

در این دیدار دکتر محمد کافی با افتخارآمیز دانستن انتخاب یک ایرانی به عنوان سفیر صلح جهان در سال 2018 آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای در اختیار گذاشتن امکانات این دانشگاه برای گسترش صلح در سطح منطقه و جهان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اشاره به توانمندیها و ظرفیتهای سفیر صلح جهان که مهم­ترین آن سرکنسول افتخاری کشور لیتوانی در ایران است، از ایشان خواست زمینه ارتباط بیشتر دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه­های معتبر اروپا را فراهم آورد. دکتر کافی بیان کرد دانشگاه فردوسی مشهد آمادگی دارد به سفیر صلح جهان در دانشگاه فردوسی مشهد دفتر نمایندگی اختصاص دهد و از طریق این دفتر ارتباطات پیوسته ای میان دو طرف برقرار شود.

دکتر محسن کریمی طبسی نیز با تشکر از دکتر محمد کافی برای دعوت به دانشگاه فردوسی مشهد، به فرایند دشوار و رقابتی انتخاب سفیر صلح جهان از سوی اتحادیه اروپا اشاره کرد و اعلام کرد این افتخار به کشور و مردم ایران و خصوصا خراسان اختصاص دارد و ظرفیت­های به وجود آمده از طریق این مسوولیت مهم به واسطه علاقه خاص به دانشگاه فردوسی مشهد در اختیار آن دانشگاه قرار خواهد کرد. دکتر محسن کریمی طبسی دانشگاه فردوسی مشهد را دانشگاهی پرافتخار و دارای ظرفیت­های بسیار بالا از جهات مختلف خصوصا نیروی انسانی دانست و بر آمادگی خود برای گسترش روابط این دانشگاه با دانشگاه­های معتبر کشور لیتوانی و اروپا تأکید کرد و آمادگی اختصاص نمایندگی شرکت­های اقتصادی خود در شهرهای مختلف جهان از جمله دفتر لندن که از سوی اتحادیه اروپا به ایشان اختصاص یافته را بیان کرد.

در این دیدار که دکتر احسان قبول، مدیر همکاری­های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه و دکتر مسعودی فر، معاون حقوقی سرکنسولگری لیتوانی در ایران حضور داشتند، تفاهم­نامه­ای به امضای دکتر محمد کافی و دکتر محسن کریمی طبسی به امضا رسید که مهم­ترین محور آن بر توسعه­ی همکاری­های فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی خصوصاً در بخش گسترش صلح جهانی بود.

820034

820035

820036

820037

820039

820040

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه