سفر دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد به نیشابور به مناسب بزرگداشت روز ملی عطار

ارسال شده در تاریخ :

در راستای ارج نهادن به مقام عارف نامی عطار نیشابوری، روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در اقدامی با هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و با همکاری ستاد اردوهای دانشگاه مستقر در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد ، سفر یکروزه دانشگاهیان به نیشابور و زیارت مزار عطار نیشابوری را برنامه ریزی کرد. در این سفر که در سه روز متوالی صورت گرفت تعداد 125 نفر دانشجوی دختر و پسر و بیش از 175 نفر ‌عضو هیات علمی و غیر هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد شرکت کردند.

پیرو استقبال خوب دانشگاهیان و به همت رایزنی و هماهنگی های صورت گرفته توسط روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در روز شنبه همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) اعضا هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با قطار گردشگری ویژه عطار که به همین منظور آماده شده بود، به نیشابور سفر کردند.

استقبال از قطار گردشگری در ایستگاه نیشابور توسط شهردار نیشابور رییس میراث فرهنگی این شهر و جمعی از مقامات علمی و فرهنگی شهر صورت گرفت‌. در این مراسم میزبانان با گل و شیرینی و نواختن ساز و دهل به مهمانان دانشگاه فردوسی مشهد و مدیران استانی خیر مقدم گفتند.

سپس مهمانان دانشگاه با اتوبوس از اماکن دیدنی شهر نیشابور از جمله کاروانسرا و مسجد دهکده چوبی دیدن کردند و برای شرکت در همایش روزملی عطار نیشابوری در فرهنگسرای سیمرغ حاضر شدند.

پس از همایش همکاران دانشگاه فردوسی مشهد در مراسم رونمایی مجسمه عطار شرکت کرده و سپس برای گلباران مزار عطار راهی آرامگاه این عارف بزرگ شدند.

پس از مراسم گلباران و صرف ناهار به آرامگاه خیام رفته و با اختتامیه همایش و مراسم شعرخوانی خاتمه یافت.

لازم به ذکر است دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد در این سفر یک روزه از مقبره و موزه حکیم عمر خیام ، کمال الملک بازدید و پس از زیارت امامزاده محروق و ابراهیم در مسابقاتی که توسط روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری آقای چراغچی سرپرست ستاد اردوهای دانشگاه مستقر در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد و همکاران ایشان برگزار شد شرکت کردندکه در پایان این مسابقات جوایزی نیز به برندگان اهدا شد.

820071

820072

820073

820074

820075

820076

820077

820078

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه