سخنرانی حجت الاسلام حسینی مطلق رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد در شب آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در حرم مطهر رضوی از شبکه قرآن سیما

ارسال شده در تاریخ :

حجت الاسلام حسینی مطلق چهارم آبان ماه مصادف با نهم ربیع اول، شب آغاز امامت امام زمان (عج) در حرم مطهر رضوی از شبکه قرآن به سخنرانی پرداخت.

وی سخنان خود را با روایتی به نقل از حضرت ولی عصر آغاز کرد. ” إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ‏ لِمُرَاعَاتِکُمْ" ای شیعیان ما مراعات حال شما را میکنیم. وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ" هیچ وقت شما را فراموش نمی کنیم. اگر مراعات و ذکر ما نبود، بلاها شما را از بین می برد. رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد از این حدیث استفاده کرد تا به ما یادآور شود که حضرت همیشه، حتی در طوفان ها و بلاها مراعات حال شیعیان را می کنند. به یاد آنها هستند و هیچ وقت فراموش نمی کنند. اگر ذکر و یاد امام نبود طوفان ها و بلاها شیعیان را از بین می برد.

وی همچنین بیان کرد که چقدر خوب است که این محبت دوطرفه باشد و همانطور که حضرت به یاد شیعیان هستند، شیعیان هم هر روز صبح به محضر این حضرت سلامی عرض کنند، تجدید بیعت کنند و دعای عهد بخوانند و صدقه بدهند.

در ادامه به چند نکته در رابطه با شروع امامت حضرت ولی عصر (عج) اشاره کرد. حجت الاسلام حسینی مطلق بیان کرد که حضرت ولی عصر عصاره تمام خوبی های روی زمین هستند. چرا که حضرت هنگام ظهورشان می فرمایند که "انا بقیه الله" که اشاره ایست به آیه "بقیه الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین". این بقیه الله اینطور معنی شده که حضرت عصاره تمام خوبی های انبیاء و ائمه هستند. اگر کسی می خواهد ابراهیم یا اسماعیل نبی و یا حضرت یعقوب تا ائمه خودمان را ببیند به ولی عصر نگاه کند. خداوند اراده کرده که یک بار برای همیشه حکومت حضرت در تمام عالم طنین انداز بشود. و تمام مردم کره زمین این صدا و ندا را از کعبه می شنوند.

یکی از کارهای خوبی که شیعیان میتوانند در این روز مبارک انجام دهند اطعام وشادمانی است. پدر و مادرها سعی کنند با خرید لباس، یا حتی گفتن جمله ای خانواده شان را شاد کنند. تا این روز مبارک در ذهن بچه ها بماند که این روز، روز امامت امام زمان (عج) است.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد سخنان خود را اینگونه ادامه داد که در کنار شادمان کردن اهل خانه شادمان کردن همسایگان و آشنایان در این دوران سخت کرونایی یکی از کارهای خوبی است که شیعیان می توانند در روز امامت حضرت عصر (عج) انجام دهند.

نکته دیگری که حاج آقا حسینی مطلق به آن اشاره کرد بحث انفاق بود، که با انفاق کردن است که شیعیان می توانند منتظر بودنشان را به حضرت نشان دهند.

در آخر با شاره به آیه " قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَر مِثْلُکُمْ " اظهار کرد که حضرت عصر (عج) نیز مثل همه انسان های دیگر در این دنیا حاضرند و زندگی می کنند و شادی ها و غم ها روی حضرت اثر می گذارد. حضرت تمام مصیبت هایی که بر شیعیان یمن، پاکستان و دیگر کشورها وارد می شود را می بینند و می شنوند و دعا می کنند. و اگر همه مردم در این زمانی که در دنیا ظلم و جور فراوان نسبت به شیعیان و مسلمانان روا می شود، برای فرج امام زمان دست به دعا بردارند، انشاالله حضرت ظهور می کنند و ظلم و جور را ریشه کن می کنند.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه