رونمایی از گیت ضد عفونی کننده دست و لباس در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا مراسم افتتاح و بهره‌برداری از دستگاه گیت ضدعفونی‌کننده دست و لباس، با حضور دکتر طاهری معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه و تعدادی از مسئولین این حوزه روز چهارشنبه 7 خرداد ماه 1399 در محل ورودی ساختمان معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر حمید رضا طاهری تلاش حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی را در امر مبارزه با بیماری کرونا بسیار با اهمیت تلقی نمود و اظهار داشت در صورت رضایت از عملکرد دستگاه فوق، امکان عرضه آن به مؤسسات و مراکز خارج از دانشگاه فراهم می باشد.

لازم به ذکر است در راستای اهداف پیشگیری از ویروس کرونا، گروه فنی و مهندسی نادین، تحت نظر انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد، اقدام به طراحی ، ساخت و نصب گیت ضدعفونی‌کننده دست و لباس نادین، در محل ورودی ساختمان معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد نمود. عملکرد این سیستم بدین صورت است که با دیده شدن افراد توسط حسگرها، فرمان پاشش صادر می‌شود. این کار منجر به ضدعفونی شدن افراد می‌شود. محلول به کار رفته بر پایه الکل (اتانول ۷۰ درصد) است که با توجّه به مکانیزم اسپری شدن، علاوه بر اینکه لباس افراد خیس نمی‌شود، فقط محیطی مرطوب ایجاد می کند و از هدر رفتن محلول نیز جلوگیری می‌کند.

99030705

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه