رونمایی از واحدهای فناور در مرکز فناوری های پیشرفته دانشگاه

ارسال شده در تاریخ :

آزمایشگاه های مرجع مواد غذایی، محاسبات سنگین و علوم اجتماعی در مرکز فناوری های پیشرفته در روز یکشنبه 28 شهریور ماه 1400 با حضور هیأت رئیسه دانشگاه رونمایی شد.

مرکز فناوری های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1396 با هدف پشتیبانی از علوم و فناوری های نوین در حوزه های فناوری نانو، فناوری زیستی، فناوری اطلاعات، علوم شناختی و علوم اجتماعی تاسیس گردید. از همان زمان تاکنون آزمایشگاه ها و واحدهای تحقیق و توسعه بسیاری در این مرکز مستقر شده و در راستای اهداف و رسالت های آن در حال فعالیت می باشند.

پیرو حضور هیأت رئیسه و جمعی از مسئولین و محققان دانشگاه در مرکز فناوری های پیشرفته، ابتدا از گواهی استاندارد بین المللی ISO17025  آزمایشگاه مرجع مواد غذایی رونمایی گردید. دکتر محبت محبی عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی به عنوان مسئول این آزمایشگاه پس از قدردانی از حمایت های دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر وکیلی مدیر شبکه آزمایشگاه ها و همکاران ایشان در آزمایشگاه، از اخذ استاندارد بین المللی ISO 17025 برای 17 محصول استراتژیک از جمله زرشک، زعفران، خرما، پسته، کشمش، عسل و ... خبر داد.

دکتر کافی رئیس دانشگاه، با تاکید بر اهمیت کنترل کیفیت محصولات کشاورزی بر پایه استانداردهای جهانی، از تلاش ارزنده دکتر محبی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

در ادامه این مراسم از آزمایشگاه محاسبات سنگین دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی و بازدید صورت گرفت. رئیس دانشگاه با ارائه توضیحاتی به جایگاه مهم این آزمایشگاه در رفع نیاز بسیاری از محققان و پژوهشگران به پردازش گرهای قدرتمند اشاره و از زحمات حوزه معاونت پژوهش و فناوری قدردانی نمود.

سپس  دکتر حسن راعی ثانی به عنوان مسئول آزمایشگاه محاسبات سنگین از تجهیز این آزمایشگاه به سرورهای ابری با منابع پردازشی بالا از جمله 192 هسته مجازی، 1 ترابایت حافظه اصلی و 10 ترابایت حافظه جانبی جهت انجام پروژه های محاسبات سنگین خبر داد. مدیر شبکه آزمایشگاه های دانشگاه اعلام نمود که با توجه به استقبال متقاضیان از خدمات ارزشمند این آزمایشگاه، تجهیزات و سرورهای خدمات ابری در آینده ای نزدیک ارتقاء خواهد یافت.

در پایان دکتر علیرضا سلیمی به عنوان مسئول آزمایشگاه علوم پیشران با ارائه توضیحاتی به اهمیت نقش علوم اجتماعی و اختصاص فضایی در مرکز به آزمایشگاه علوم اجتماعی اشاره کرد. نظر به ضرورت تجهیز آزمایشگاه و پیشبرد اهداف در این حوزه هیات رئیسه با حمایت لازم برای تامین هزینه های آزمایشگاه موافقت خود را اعلام کردند.

P1

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه