دیدار هیات مدیره آسایشگاه فیاض بخش با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز سه‌شنبه 9 بهمن‌ماه 1397 مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره آسایشگاه فیاض بخش با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کردند. در این دیدار که به‌منظور قدردانی از همکاری‌ها و همراهی‌های دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و اجرای نمایشنامه‌ها در دانشگاه صورت گرفت، یوسف کامیار مدیرعامل این مرکز از حمایت‌های مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد با آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش تقدیر و تشکر نمود. ازجمله این همکاری‌ها برگزاری همایش تقدیر از معلولین نمونه به مناسبت روز جهانی معلولین در دانشگاه فردوسی مشهد بود.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های خالصانه مدیران و همکاران موسسه خیریه توان‌بخشی و نگهداری معلولین جسمی حرکتی شهید فیاض بخش مشهد گفت نام آسایشگاه فیاض بخش به‌عنوان اولین پیشگامان  حامی معلولین در استان همواره باعث افتخار بوده است. وی افزود احساس من این است که ما هرچقدر خود را با مسائل معلولین درگیر نمائیم به تلطیف عواطف انسانی در جامعه کمک نموده‌ایم. وی توصیه کرد خوب است در مراسم‌های معنوی که دل‌ها و قلب‌ها آماده هستند تلاش کنیم که مدیران آینده که هم‌اینک دانشجو هستند بیایند و از نزدیک با این جامعه آشنا شوند و این امر تأثیر بسیار زیادی ازنظر انسانی و معنوی دارد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص ایجاد امکانات برای تحصیل راحت معلولین دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اقدامات ما در دانشگاه فردوسی مشهد هرچند با ایده آل فاصله زیادی دارد، اما  ما در این پنج سال تلاش‌های بسیاری نموده‌ایم و اماکن و مسیرهای دانشگاه با توجه به نیازهای معلولین تغییرات بسیار داده‌ایم. به‌عنوان‌مثال هموارسازی مسیر پیاده‌روها با آسفالت هرچند ازنظر زیبایی‌شناسی چندان موردقبول نیست اما با توجه با راحتی دانشجویان معلول ما به آن مبادرت نمودیم.

وی  توجه به تحصیل و اشتغال معلولین در مراتب و موقعیت‌های بالای اجتماعی را امری حیاتی اظهار داشته و خاطرنشان کردند هم‌اکنون دو تن از موفق‌ترین اساتید ما در دانشگاه روشن‌دل هستند. دکتر محمد کافی در سخنان خود گفت: مناسب‌سازی معابر و اماکن، تحصیل و اشتغال و عجین کردن جامعه دانشگاهی با فعالیت‌های نهادهای حامی معلولین جزو برنامه‌های من به‌عنوان مسئول دانشگاه فردوسی مشهد است.

خدیجه درویش دانشجوی معلول کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد که با مجموعه آسایشگاه فیاض بخش همکاری می‌نماید نیز در این جلسه از توجه و حمایت ریاست دانشگاه فردوسی مشهد از دانشجویان معلول تشکر نمود.

در پایان هیات مدیره آسایشگاه شهید فیاض بخش لوح تقدیر و هدایایی را به‌رسم یادبود به رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اهدا نمودند.

841701

841702

841705

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه