دیدار شهردار منطقه ثامن با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز سه شنبه 25 اردیبهشت مهندس نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد به همراه جمعی از معاونین و مدیران و نیز دکتر مهدی نیا عضو شورای اسلامی شهر مشهد با دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدارکردند. در این دیدار که با حضور دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری، دکتر ملک زاده مدیر توسعه و انتقال فناوری و جمعی از استادان دانشگاه فردوسی مشهد صورت گرفت به زمینه های تعامل و همکاری میان دانشگاه و شهرداری منطقه ثامن پرداخته شد.

مهندس نعمتی شهردار منطقه ثامن ابتدا به تشریح طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر پرداخته و عنوان داشت، این طرح یک کارگاه بزرگ آموزشی برای دانشجویان در رشته های مختلف به شمار می آید. مهندس نعمتی ضمن اشاره به وسعت این طرح و وجود بیش از 13 هزار واحد ساختمان در آن، انجام این پروژه بزرگ را جز با خرد جمعی و در راس آن دانشگاهیان غیرممکن دانست.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز ضمن ابراز خرسندی از ایجاد زمینه های همکاری میان دانشگاه و شهرداری ثامن تاکید کرد دانشگاه فردوسی مشهد متعلق به استان، شهر و مردم این شهر است. وی همچنین اظهار داشت ادبیات ما در سالهای اخیر تغییر کرده است و مدعی هستیم از ما کار بخواهید و تا زمانی که کار به سرانجام نرسیده و مشکل حل نشده است چیزی به ما پرداخت نکنید.

وی همچنین به ظرفیت های اعضاء هیات علمی و همچنین دانشجویان دانشگاه اشاره نموده و تصریح کرد کلیه همکاری های شهرداری بادانشگاه می بایست از طریق دانشگاه صورت گرفته و در قبال همکاری های شخصی و انفرادی برخی از اعضاء دانشگاه با شهرداری هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیریم.

در پایان دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خطاب به شهردار منطقه ثامن گفت: ما را به عنوان همکار خود در کنار پروژه ها بدانید و تلاش کنیم تا شتاب پروژه ها بیشتر شود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا این نشست مبنایی برای عملیاتی کردن تفاهم نامه ها باشد.

دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این نشست دانشگاه را به عنوان هاب علم و فناوری منطقه معرفی نموده و اظهار داشت: دانشگاه در این نقش به گونه ای است که طرحی را اگر نتوانیم انجام دهیم می دانیم آن را به کجا بسپاریم. وی از جمله زمینه هایی که دانشگاه آمادگی همکاری با شهرداری ثامن را دارد به مبلمان شهری، فضای سبز، کنترل سیستم ها و هوشمندسازی، مدیریت محیط زیست، مسائل حقوقی و اجتماعی، گردشگری و زیارت اشاره نمود.

840093

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه