دومین گردهمایی استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

دومین گردهمایی استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه فردوسی مشهد در روز سه شنبه 3 مهر ماه 1397 برگزار شد

دومین روز از برگزاری  آیین استقبال از دانشجویان نوورود دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دانشجویان دختر رشته‌های علوم انسانی، الهیات و علوم تربیتی،  روز  سه‌شنبه 3 مهرماه 1397 در تالار مرحوم دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد انجام  شد.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم ضمن خیرمقدم به دانشجویان جدید ، روز ورود به دانشگاه را از خاطره‌انگیزترین روزهای زندگی دانشجویی دانست و افزود: در این روز دانشجویان با کمک اساتید و مدیران دانشگاه آغازکننده راهی خواهند بود که در آینده سرنوشت آنان را تعیین خواهد کرد. وی تلاش و کوشش همه دانشجویان و خانواده‌های آنان را رمز موفقیت و کلید ورود به این مرکز علمی بزرگ که درواقع بزرگ‌ترین و کهن‌ترین مرکز آموزش عالی در شرق کشور است دانست و ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد که در حال حاضر در تراز بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است، مرهون تلاش و پشتکار همه دانشگاهیان است و قطعاً دانشجویان نو ورود نیز می‌توانند در اعتلای این موفقیت نقش پررنگی را در دانشگاه فردوسی مشهد داشته باشند.

دکتر کافی در ادامه با اشاره قدمت 68 ساله دانشگاه فردوسی مشهد به خصوصیات و مشخصه‌های دانشگاه و بیان اینکه این دانشگاه جز دانشگاه‌های سطح یک کشور و جزو  5 دانشگاه برتر کشور است، به دیگر مشخصه‌های این دانشگاه اشاره کرد و افزود:  ازجمله خصوصیات خاص دانشگاه فردوسی مشهد که آن را به سایر دانشگاه‌های برتر کشور متمایز می‌کند، هم‌جواری با حرم مطهر رضوی است و لازم است  دانشگاهیان در حد و شأن این امام رئوف تلاش کنند تا نام و جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد را پرآوازه گردانند. وی همچنین ازجمله خصوصیات دیگر این دانشگاه را مزین شدن نام آن با شاعر پرآوازه ایران یعنی فردوسی دانست و افزود: همان‌طور که این شاعر برجسته با تلاش و کوشش فراوان توانست نام ایران و ایرانی را پرآوازه گرداند این وظیفه را بر دوش دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد قرار داده است تا با تلاش و کوشش فراوان پرچم ایران را در افق‌های بلند به اهتزاز دربیاورند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به جایگاه علمی این دانشگاه در عرصه کشوری و جهانی عنوان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد که همواره مهد علم و دانش بوده است به کمک نام‌آوران و افتخارآفرینان توانسته است قله‌های بلند علم و دانش را فتح کند و اکنون در جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و مایه افتخار برای ایران باشد. وی کسب عنوان دومین دانشگاه جامع کشور و قرارگیری در فهرست 500 دانشگاه برتر جهان را از افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه فردوسی مشهد بیش از 1300 دانشجوی بین‌المللی از 20 کشور دنیا با زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون و در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی در حال علم‌آموزی‌اند که این افتخارات جز با تلاش دانشگاهیان محقق نمی‌شد و در حال حاضر شما دانشجویان جدید  که از امروز جزء جامعه دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد باید در راستا تلاش کنید.

دکتر محمد کافی در این مراسم به افتخارآفرینی‌های دانشگاه فردوسی مشهد در سال گذشته ازجمله کسب مقام اول دانشجویان این دانشگاه در المپیاد علمی کشور و کسب مقام دوم در المپیاد ورزشی اشاره کرد و شعار 20 ساله دانشگاه سبز و تلاش در این زمینه را ازجمله بهترین فعالیت‌ها در راستای حفظ محیط‌زیست و توجه به محیط پیرامون دانست. وی با اشاره به حضور بیش از 130 شرکت دانش‌بنیان و فن‌آور در حوزه‌های مختلف، کسب مهارت و فعالیت در کنار علم‌آموزی را رمز موفقیت دانشجویان پس از گذران دوران دانشجویی دانست و از دانشجویان نو ورود خواست تا از بسترهای فراهم‌شده در دانشگاه به بهترین شکل بهره ببرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم پذیرش و حضور دانشجویان نو ورود در دانشگاه را نقطه عطفی در زندگی آنان عنوان کرد و افزود: سه مؤلفه‌ای که دانشجویان در دانشگاه باید داشته باشند، آرمان‌خواهی، آزاداندیشی و عدالت‌طلبی است و یک دانشگاه در تراز خوب و برتر باید علاوه بر جنبه‌های علمی و دانش‌افزایی در عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی نیز باید برای دانشجویان برنامه‌ریزی نماید. وی بابیان نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رسالت دانشگاه، توجه به سه مؤلفه تشکیل‌دهنده شخصیت دانشجو و توجه به باورهای اسلامی و سیاسی، به قدرت رسیدن دانش تحلیلی ضمن تهذیب اخلاق فردی و اجتماعی در عرصه‌های دینی و علمی را رمز موفقیت در کسب مهارت‌های زندگی و توانمندی در این عرصه عنوان کرد.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه به مدل پنج بعدی آموزش که یک الگوی عملیاتی آموزشی است اشاره کرد و پنج مؤلفه اصلی این مدل را آموزش مسئله محور، تحلیل محوری، رویکرد مقایسه‌ای و تطبیقی، آموزش کاربردی و تفکر نقادانه دانست و اذعان داشت: اگر این مدل در آموزش دانشجویان به گرفته شود شاهد آن خواهیم بود که قله‌های افتخار در عرصه‌های مختلف به دست همین دانشجویان نو ورود در آینده‌ای نزدیک فتح خواهد شد.

سپس با دعوت از مسئولان دانشکده‌ها و واحدهای ستادی دانشگاه، ایشان ضمن معرفی خود حوزه‌های تحت مدیریت خود را نیز برای دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه معرفی کردند.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم، دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و مسئولان  دانشگاه با حضور در جمع دانشجویان نوورود در دو سالن محل برگزاری مراسم،  با آنان گفتگو نمودند.

در حاشیه این مراسم واحدهای دانشگاه، کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف دانشجویی با برپایی غرفه‌ به نمایش آثار و فعالیت‌های خود پرداختند   که مسئولان دانشگاه همچنین دانشجویان نوورود دانشگاه از این غرفه‌ها بازدید نمودند.

 گفتنی است گردهمایی ویژه دانشجویان نوورود  پسر دانشگاه فردوسی مشهد در روز چهارشنبه 4 مهرماه در تالار دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد  برگزار می‌شود.

ارسال‌کننده خبر: الهی نژاد

new9750

new9751

new9753

new9752

 

برای مشاهده عکس های بیشتر  مراسم روی فایل های زیر  کلیک کنید

عکس های سری اول مراسم - کلیک کنید

عکس های سری دوم مراسم - کلیک کنید

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه