دستور العمل بهداشتی شورای سیاست گذاری سلامت دانشگاه فردوسی مشهد جهت حفظ سلامت در محیط کار

ارسال شده در تاریخ :

با توجه به حضور کارمندان گرامی و اعضای محترم هیات علمی  در دانشگاه و با توجه به تداوم حضورویروس کرونا لازم است به نکات زیرتوجه  شود:

1-         از دست دادن و روبوسی  پرهیز نموده و هنگام عطسه و یا سرفه از دستمال کاغذی استفاده نمایید. دستمال استفاده شده حتما در سطل آشغال انداخته و روزانه حذف شود.

2-         با توجه به انتقال تنفسی ویروس، زدن ماسک در ورود به سازمان مرکزی و کلیه واحد های دانشگاه الزامی می باشد.

3-         شستشوی مداوم دستها با آب و صابون وعدم تماس دست با صورت در طول ساعت کاری به شدت توصیه می گردد.

4-         ازاستفاده از وسایل عمومی (لیوان، کامپیوتر، خودکار و...) خودداری وازوسایل شخصی مثل فلاسک چای و لیوان دراتاق خود استفاده فرمایید.

5-         با باز بودن پنجره، روشن بودن فن یا پنکه، تهویه مناسبی برای هوای اتاق ایجاد نمایید.

6-         در طول ساعت حضور در محل سطوح، دستگیره و میز کارخود در را ضدعفونی نمایید.

7-         پس از ورود به اتاق با باز نگهداشتن در از تماس بی مورد دست با دستگیره درجلوگیری فرمایید.

8-         افرادی که ارباب رجوع دارند حتی الامکان شرایطی فراهم آورند که فاصله آنها با ارباب رجوع 2 متر باشد. درصورت کوچک بودن اتاق، افراد وارد اتاق آنان نشوند و از حاشیه در ویا در صورت امکان از پشت پنجره کارشان انجام شود.

9-         حتی الامکان در هر اتاق یک نفر همکار حضورداشته باشد ، در غیر این صورت فاصله همکاران نیز از همدیگر 2 متر باشد. همچنین تهویه هوا به صورتی باشد که جریان هوا از روی افراد عبورنکند (جریان هوا به صورتی نباشد که هوای تنفسی یک نفر را به طرف  نفردیگرهدایت کند).

10-       ازآنجایی که احتمال انتقال از طریق سطوح نیز وجود دارد محل هایی با تماس زیاد از جمله دستگیره های در، دکمه های آسانسور ، صفحه کلید ، موس ، صفحه موبایل ، نرده های راه پله ، دستگاه عابر بانک و... می توانند امکان انتقال ویروس را فراهم آورند، ضروری است در تماس با این سطوح اصول بهداشتی رعایت گردد.

11-       از ورود کارکنانی که علائم بیماری مانند: تب، تنگی نفس، سرفه خشک دارند به سازمان مرکزی و واحدها جلوگیری به عمل خواهد آمد، همچنین در صورت کتمان بیماری با شخص مطابق آیین نامه برخورد خواهد شد.

12-       جهت اقامه نمازاستفاده از چادر نماز، مهر، سجاده  و تسبیح شخصی توصیه می گردد.

13-       جلسات تا حد امکان به صورت مجازی برگزار شود و درصورت اجبار به برگزاری جلسه حضوری، نکات مربوط به فاصله مناسب و تهویه اتاق رعایت گردد.

14-       استفاده ازراه پله مناسب تر است، فاصله افراد در آسانسور بسیار کم و تهویه هوا کافی نیست .

15-       در پایان یک روز کاری دست ها و صورت خود را با آب و صابون بشویید.

16-       ماندگاری ویروس بر روی پارچه و لباس بسیار کم می باشد ولی جهت احتیاط می توانید لباسهای خود را با قرار دادن بر روی بخاری، رادیاتور و یا با استفاده از سشوار و یا حتی نور مستقیم خورشید، ضد عفونی نمایید.

17-       به دلیل آلودگی کف کفش ها ، کفشهای خود را داخل خانه نبرید.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه