درخشش دانشجویان دانشگاه‌فردوسی‌مشهد در ‌مرحله‌ منطقه‌ای‌ جشنواره قرآن‌ و عترت

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد دانشجویان این دانشگاه در ‌مرحله‌ منطقه‌ای‌ جشنواره قرآن‌ و عترت موفق به کسب 13 رتبه این جشنواره شدند.

سی و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه های مناطق ۲ و ۹، با حضور دانشجویان استان های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی طی روز های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ما به میزبانی دانشگاه بجنورد برگزار گردید.

آیین اختتامیه این مسابقات، با حضور دکتر احمد محقر رئیس دانشگاه بجنورد، حجه الاسلام و المسلمین یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و مهندس محمد هادی عسگری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بجنورد برگزار گردید.

دکتر احمد محقر در آغاز این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان و دانشجویان قرآنی حاضر در مسابقات و تشکر از تلاش های دست اندرکاران برگزاری جشنواره، با اشاره به آیه ۲۱ شوره حشر، بیان کردند که به هر میزان که ناهنجاری ها و گرفتاری ها بیشتر شود؛ نیاز مابرای بازگشت به قرآن به عنوان اصل و مرجع بیشتر می شود.

دکتر محقربا ذکر این روایت از پیامبر گرامی اسلام (ص) "آنگاه که همه چیز در پیش گاه شما مانند ظلمت شب، تیره و تار گردید و هیچ راه نجاتی نیافتید، آنگاه ملجا و پناه گاه شما جز قرآن نخواهد بود" گفتند که خداوند قرآن را ذکر نامید و این همه عظمت فقط برای تذکر است و تذکر برای تعظیم قرآن و رجوع به قرآن به عنوان تنها راه نجات جامعه و بشریت و راه حل تمام مشکلات است.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی امام جمعه شهرستان بجنورد نیز در این مراسم ضمن ذکر اهمیت قرآن در کلام امام سجاد (ع)، به تبیین طرح قرآن برای تشکیل تمدن جهانی قرآنی پرداختند.ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقدمه ساختن تمدن بر مبنای قرآن است؛ گفتند: این مسیر از تلاوت قرآن آغاز می شود و با تربیت قرآنی و تدبر قرآنی همراه شده و به تمدن قرآنی می رسد.

امام جمعه بجنورد در ادامه با استناد به آیه آخر سوره مبارکه فتح، طرح تمدن قرآنی را مبتنی بر دو عنصر دیانت و سیاست دانست و گفت این دو از هم جدایی ناپذیرند و راهی که قرآن پیشنهاد می کند با قوام ترین راه اصلاح و نجات بشریت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در پایان با برشمردن سه مرحله تمدن سازی قرآنی عنوان کردند که مرحله اول استغلاظ و نفوذناپذیری فرد فرد جامعه دینی و کل امت اسلامی است. در این صورت امت اسلامی می تواند به استقلال برسد. مرحله دوم تمدن سازی قرآنی استقلال جامعه اسلامی از وابستگی است و پس از طی این دو مرحله است که جامعه اسلامی استعلا و تعالی پیدا می کند.

در ادامه این مراسم، نفرات برتر این دوره از مسابقات معرفی شدند که افتخار آفرینی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و کسب رتبه های برتر در رشته های مختلف این مرحله شایان توجه می باشد.

اسامی برگزیدگان دانشگاه فردوسی مشهد در این مرحله از جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های کشور به شرح زیر می باشد:

آقای عماد علیزاده - رتبه اول رشته تحقیق

خانم زهرا مهوشیان رتیه دوم رشته تحقیق

آقای علی بحرانی رتبه اول رشته ترتیل

خانم زهرا عشق پور رتبه اول رشته ترتیل

خانم فاطمه غلامی رتبه سوم حفظ کل

خانم فاطمه ندیمی رتبه دوم حفظ 20 جزء

خانم فاطمه رضا دوست رتبه سوم حفظ 20 جزء

آقای علی مهربانی رتبه دوم حفظ 10 جزء

خانم مریم بافری آستانی رتبه اول حفظ 10 جزء

خانم حوریه حقیقی رتبه دوم حفظ 10 جزء

خانم بهجت آسیون رتبه سوم حفظ 10 حجزء

آقای محمدرضا محمدی رتبه دوم حفظ 5 جزئ

خانم زهرا اکبریان رتبه سوم حفظ 5 جزء

مدیریت فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد کسب رتبه های برتر را در بخش آوایی مرحله منطقه ای سی وسومین جشنواره قرآن وعترت دانشجویان کشور به دانشجویان برگزیده، خانواده های محترم ایشان و خانواده بزرگ دانشگاه فردوسی مشهد تبریک عرض می کند.

منبع خبر:معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه