دانشگاه فردوسی مشهد میزبان نشست شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه نه کشور

ارسال شده در تاریخ :

نشست شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه نه کشور به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور مهندس عسکری، مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت عتف، دکتر طاهری دبیر  نشست شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه نه و معاونان فرهنگی  اجتماعی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه نه کشور ،‌ روز دوشنبه 23 تیرماه 1399 برگزار شد.

دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر  نشست شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه نه کشور در سخنان خود  با اشاره به اهمیت جایگاه و فعالیت های فرهنگی اجتماعی در دانشگاه‌ها به اهمیت استفاده از فضای مجازی و تهیه محتوای غنی در این حوزه  تاکید نمود، سپس  برنامه ریزی برای نو دانشجویان  در فضای مجازی، بهره مندی از نظرات اعضای هیات علمی و کارکنان در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را عنوان کرد.

در ادامه مهندس عسکری  مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشکر از اقدامات ارزشمند معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در دوران شیوع ویروس کرونا افزود: این حرکت ارزشمند علاوه بر اینکه روحیه همدلی و تعاون را تقویت کرد، موجب شد بخشی از نیازهای فوری حوزه سلامت مرتفع گردد و موجب امید در کشور شد که این امر نشان داد بیش از هر زمان دیگری باید به  زیر ساخت های فرهنگی در دانشگاه ها توجه نمود.

مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در ادامه افزود: در شرایط فعلی زیر ساخت های آموزش مجازی در دانشگاه ها فراهم شده است ولی باید پرسید برای حوزه فرهنگ در این شرایط چکار باید کرد.

وی با اشاره به پیچیدگی ویروس کرونا افزود: متناسب با این شرایط حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها رسالت خطیری برعهده دارند و باید معاونان فرهنگی و مدیران اجتماعی همت خود را صرف همدلی و انسجام  برای مقابله با این شرایط نمایند.

مهندس عسکری افزود: در حال حاضر که امکان حضور دانشجویان در دانشگاه ها نیست باید فرایند آموزش های فرهنگی و اجتماعی و توانمند سازی با قدرت از طریق محیط های غنی شده با فناوری ارتباطات ادامه پبدا کند چرا که دانشگاهی بالنده و پویا است که بتواند دانشجویان را با خود همراه کند و به عبارتی دانشجویان با دانشگاه باشند و در برنامه های دانشجویی دانشگاه مشارکت فعال داشته باشند.

وی بازنگری در آیین نامه ها متناسب با شرایط فعلی را برای مشارکت دانشجویان ضروری دانست و گفت: مشارکت دانشجویان در برنامه ها و ارزیابی آنان و توجه به دیدگاهها و نقطه نطرات آنان از  وظایف جدی معاونت فرهنگی و اجتماعی است

مهندس عسکری گفت:  در این شرایط حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی باید بیشتر نسبت به سرنوشت دانشجویان احساس مسئولیت کند و من پیشنهاد می کنم معاونان و مدیران فرهنگی از طریق فضای مجازی بیشتر با دانشجوبان ارتباط برقرار کنند.

مدیر کل فرهنگی  اجتماعی وزارت علوم  تمرکز بر بحث توانمند سازی دانشجویان را مهم ارزیابی کرد و گفت: لازم است در این شرایط بسته های جامع آموزشی حاوی مطالب مفیدو کاربردی تهیه و  در اختیار دانشجویان قرار گیرد که این امر می تواند به افزایش آگاهی و همدلی در مقابله با ویروس کرونا کمک کند.

وی در پایان سخنان خود به ضرورت ادامه فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و افزود تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره ها در فضای مجازی به عمل آمده و دستور العمل آن به دانشگاه ها ارسال می شود.

در ادامه این نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در سخنان خود به نکات زیر اشاره نمودند: در حال حاضر دنیای مجازی در اولویت می باشد و اظهار کردند اصولا کار و فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها کاری سنگین است و در حال حاضر با عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کار دشوارتر است و البته بیشتر اعضای حاضر در این نشست استفاده بیشتر از فضای مجاری برای کار فرهنگی در دانشگاه ها  را تاکید کردند و در خصوص  چگونگی استمرار فعالیت های فرهنگی در دوران حاضر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

news9923023

news9923024

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه