برگزاری مراسم پاسداشت مقام معلم در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم پاسداشت مقام معلم عصر روز شنبه 15 اردیبهشت ماه با حضور اساتید و مسئولین دانشگاه فردوسی مشهد در تالار مرحوم دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم ضمن تجلیل از مقام معلم عنوان کرد: سعی و تلاش مسئولین دانشگاه فردوسی مشهد این بوده است تا دانشگاهی در شأن نام فردوسی و امام رضا (ع) ایجاد گردد، که این مهم جز با تلاش و همت اساتید و مسئولین دانشگاه فردوسی مشهد میسر نبود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، کارکردن و کار علمی کردن در فضای امروز را کاری مشکل ارزیابی کرد و افزود دانشگاه فردوسی مشهد با تمام کاستی هایی که دارد جزء دانشگاه های برتر کشور محسوب می گردد و این جز به همت اساتید این دانشگاه که با تمام مشکلات موجود با تلاش و انگیزه این راه را ادامه دادند، امکان پذیر نبود.

وی با اشاره به قدمت 80 ساله نظام آموزش عالی کشور عنوان نمود: نظام آموزشی کشور پس از از 80 سال فعالیت در حوزه آموزشی و پژوهشی جای دارد تا نقش خود را در جامعه و بهبود وضعیت مردم نشان دهد و بداند که چقدر می تواند برای جامعه و کشور مفید باشد و طبیعی است که این در عرصه اساتید دانشگاه نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند. وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد و نظام آموزش عالی کشور در برخی از موارد ضعبف عمل کرده است که شاید بتوان علت آن را عدم بومی سازی نظام آموزش عالی در کشور عنوان کرد لذا باید مسئولین دست اندر کار در این حوزه به کمک اساتید دانشگاهی این نقطه ضعف را جبران کنند و شاهد آن باشیم که در سطح جهان جایگاهی در خور نام ایران و ایرانی ایجاد نماییم.

دکتر محمد کافی ضمن اشاره به جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد در سطح کشور اذعان کرد: نظام آموزشی کشور باید در جهت کیفی سازی عمل نماید و ما امروز می توانیم عنوان کنیم که دانشگاه فردوسی مشهد در چهار ساله گذشته سعی کرده است تا دانشجویانی تربیت نماید که علاوه بر اینکه در عرصه آموزشی و فرهنگی پیشرفته هستند، در عرصه جهانی نیز توانسته اند بدرخشند و نام و جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد را بیش از پیش بلند آوازه نمایند. وی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دومین دانشگاه جامع در سطح کشور شناخته می شود افزود: لازم است تا با همکاری با دیگر دانشگاه ها نام و جایگاه ایران را در عرصه های آموزشی و پژوهشی در سطح جهان بلند آوازه نماییم و در این راه نیازمند کمک شما اساتید هستیم و لذا مسئولین و مدیران دانشگاه ها به پشتوانه شما اساتید قدم بر میدارند و باید در جهت رفاه شما تلاش و کوشش نمایند.

دکتر نمکی معاون امورعلمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور که میهمان ویژه این مراسم بود به انتظارات مردم از نظام آموزش عالی کشور پرداخت و افزود: اولین انتظار مردم از نظام آموزش عالی کشور و دانشگاه ها این است که دانشمندان این کشور و شما اساتید دانشگاهی یک مدل آموزشی و پژوهشی بومی و متناسب با اقلیم و شرایط فرهنگی و اقتصادی کشور طراحی نمایید و نظام آموزشی و پژوهشی کشور رونوشتی از مدل های آموزشی خارجی نباشد.

دکتر نمکی با انتقاد از نظام آموزشی کشور، جزیره ای عمل کردن دانشگاه ها و گروه های آموزشی را از نقاظ ضعف نظام آموزشی کشور عنوان کرد و افزود: اگر به دنبال پیشرفت چه حوزه علمی و پژوهشی و چه در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستیم باید از جزیره ای عمل کردن دانشگاه ها جلوگیری شود و شرایطی فراهم شود تا دانشگاه های کشور بتوانند با همکاری یکدیگر باعث رشد و بالندگی کشور در عرصه های مختلف گردند.

معاون امورعلمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور جامعه محور بودن و حضور فعال در جامعه داشتن دانشگاه ها را یکی دیگر از انتظارات مردم از نظام آموزش کشور دانست و افزود دانشگاهی که تحقیقات آن برای حل مشکلات مردم در جامعه نباشد محکوم به فنا است و انتظار می رود تا اساتید دانشگاهی نیروی انسانی تربیت نمایند که علاوه بر اینکه در عرصه های مختلف مهارت کسب کرده است، بتواند به حل مشکلات مردم بپردازد.

دکتر محمدرضا هاشمی معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد و جایگاه معلم، شهید مطهری و شریعتی را نماد یک معلم و استادی شایسته دانست و اذعان داشت: اساتید دانشگاهی باید از این دو معلم وارسته الگو بگیرند و راه و روش این دو عزیز را سرلوحه کار خود قرار دهند. وی در ادامه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد و افزود در سالهای اخیر سعی کرده ایم کارراهه دانشگاه فردوسی مشهد تدوین و اجرا شود و امید داریم تا مدیران و اساتید دانشگاه بر اساس این کارراهه عمل نمایند و موجبات ارتقای کیفی آموزش را فراهم نمایند و این جز با تلاش و همکاری اساتید میسر نخواهد شد.

در پایان این مراسم از 5 استاد نمونه و 5 استاد برگزیده دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال کننده خبر : الهی نژاد

830061

830062

830063

830064

830065

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه