برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران روز چهارشنبه 6 شهریورماه 1398 با حضور دکتر عارف، دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و سایر مهمانان همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار ‌شد.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خیرمقدم به میهمانان این کنفرانس اظهار داشت:: حرکت انجمن رمز ایران، مهندسی فاوا و فعالیت‌های دانشکده مهندسی در این مسیر قابل‌ستایش است و با اشاره به جایگاه این دانشگاه ادامه داد: نفوذ این دانشگاه بی‌نظیر است زیرا در دایره‌ای به قطر هزار کیلومتر مرکز اعتبار علمی مانند این دانشگاه وجود ندارد.

در ادامه دکتر محمدرضا عارف اظهار نمود: در دهه اخیر با تأسیس انجمن رمز حرکت خوب و پر شتابی شکل‌گرفته و هرسال نخبگان علمی کشور در این رویداد شرکت می‌کنند و ادامه داد: اولویت امروز انجمن رمز توجه به فناوری‌های افتا» و تقویت صنعت داخلی است و این هم‌سویی که بخش علمی و پژوهشی با صنعت و فناوری دارد امیدبخش آن است که نه‌تنها نیازهای داخلی را برآورده کنیم بلکه در بازار منطقه‌ای هم حضورداشته باشیم.

عارف گفت: برای پیشرفت و تعالی کشور سه ضلع صنعت، دانشگاه و دولت باید دارای همسویی و هماهنگی لازم باشند و با توجه به جایگاه راهبردی که انجمن رمز به دست آورده است، توانسته‌ایم هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: تفاهم خوبی با هر سه بخش در این زمینه وجود دارد و همچنین اعتمادی که نهادهای حاکمیتی به این انجمن پیداکرده‌اند باعث موفقیت آن شده است.

سپس دکتر قائمی بافقی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر علمی کنفرانس اظهار نمود: انجمن رمز ایران باهدف ایجاد راهکارهای امن تبادل اطلاعات حدود ۲۰ سال است که فعالیت می‌کند و ارتباطات بسیار خوب ملی و فراملی به دست آورده است و تاکنون با همکاری انجمن رمز ایران و دانشگاه‌های کشور مجلّه‌هایی نیز در این زمینه منتشرشده است.

وی ادامه داد: شانزدهمین همایش بین‌المللی رمز ایران باهدف ایجاد محیطی برای ارائه آخرین یافته‌های علمی خود و با توجه به تخصص امنیت فضای تبادل ارتباطات با محورهای، مبانی رمزشناسی، پیاده‌سازی الگوریتم‌های رمزنگاری و حملات مرتبط، امنیت شبکه، پروتکل‌های امنیتی، امنیت رایانش، مهندسی امنیت و امنیت خدمات الکترونیکی، نهان‌سازی اطلاعات، جرم یابی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مطالب ارائه‌شده در این کنفرانس در نشریات و مجله‌های معتبر علمی منتشر می‌شود و همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و تمام سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آن به‌صورت آنلاین برای افرادی که امکان حضور در برنامه را ندارند، منتشر خواهد شد.

وی گفت: ۱۳۸ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال‌شده که ۴۷ مورد آن برای ارائه موردپذیرش قرارگرفته و از ۱۶ درخواست کارگاه نیز ۱۰ مورد تائید شده است.

در ادامه برگزاری این کنفرانس در دانشگاه فردوسی مشهد، چهار نشست به شرح زیر انجام شد:

نشست یک: امنیت اینترنت اشیا و سامانه‌های صنعتی، جرم یابی

نشست دو: پروتکل‌های امنیتی 1

نشست سه: امنیت شبکه

نشست چهار: پروتکل‌های امنیتی 2

در پایان روز اول این کنفرانس میزگرد هم‌اندیشی مسائل سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری مدیریتی در امنیت زیرساخت‌های حیاتی و حساس برگزار شد.

لازم به ذکر است شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در روزهای 6 و 7 شهریورماه 1398 در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

843314

843315

843316

843317

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه