برگزاری رویداد بزرگ امید فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳ رویداد بزرگ امید فردوسی با حضور دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر حسینعلی اخلاقی امیری، رئیس دانشکده مهندسی، محمدرضا هاتف و رضا جهانی، بنیان‌گذاران شرکت آهار، بهزاد دانشگر و شبنم غفاری حسینی، نویسندگان کتاب به توان هایتک و کارآفرینان و نوآوران کشور در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر میرزائی گفت: دانشگاه فردوسی مشهد می‌خواهد مأموریت‌گرا باشد و مأموریت محوری را پیش بگیرد. جلوی اسم دانشگاه امروز ما سه نقطه است. ما باید این سه نقطه را با مأموریت پر کنیم.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ بتوانیم دانشگاه تمدن‌ساز با دو مؤلفه اساسی اقتصاد دانش‌بنیان و مرجعیت علمی پدید آوریم.

 در این رویداد، از کتاب به‌توانِ هایتِک که روایتی از تأسیس و پیشرفت‌های غرورانگیز شرکت دانش‌بنیان «آهار» مشهد و سرگذشت زندگی مهندسان محمدرضا هاتف و رضا جهانی است، رونمایی شد.

در این مراسم دکتر اخلاقی امیری بیان کرد: این دستاوردها نتیجه خودباوری و خواستن است و امیدوار هستم که اقتصاد کشور به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل شود.

در ادامه محمدرضا هاتف، مدیرعامل شرکت آهار گفت: موفقیت‌های ما حاکی از زحمات اساتید دانشکده است. شهر مشهد پتانسیل ایجاد و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد. آهار، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌های الکترونیک و کنترل در سال ۱۳۷۹ با بازطراحی و تولید برد‌های الکترونیکی نیروگاهی شروع کرد و کم‌کم به طراحی سیستم‌های کنترل پیشرفته موردنیاز در صنایع انرژی کشیده شد.

وی افزود: این شرکت، در سال ۱۳۹۰ سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری رامیار ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه و خطوط انتقال نفت از سیستم‌های کنترل آهار استفاده می‌کنند. آهار علاوه بر ایران در برخی کشور‌های دیگر نیز خدمات مهندسی دارد.

رضا جهانی، رئیس هیئت مدیره شرکت آهار گفت: معلمان و اساتید رشد خود را در رشد دیگران می‌بینند و برخی مدیران نیز همین ارزش را سرلوحه خود قرار داده‌اند. امروزه کشور در حال تحول اساسی است و فرصت‌های بسیاری در اختیار دانشجویان و جوانان است.

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

p8

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه