برگزاری دومین روز از همایش شهداء القدس به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

ارسال شده در تاریخ :

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید، آیت‌الله وحیدی رئیس روحانیت امامیه افغانستان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان مقاومت و به خصوص مجاهد بدون مرز،سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، و سردار ابومهدی المهندس در رابطه با راز و رمز محبوبیت در نزد خدا و بنده خدا سخن گفت.
وی این‌گونه بیان کرد: ابتدا انسان باید نسبت به خدا شناخت و معرفت پیدا کند.کسب معرفت هر فرد نسبت به ظرفیت درونی هر فرد متفاوت است البته باید این را در نظر داشته باشیم که خدا همواره کنار ماست و برای شناخت او لازم نیست راه‌های صعب را طی کنیم.ثمره این معرفت باید باور و ایمان به خداوند باشد و در نهایت ایمان به خدا باید در عمل و رفتار انسان متجلی شود.بر اساس ایمان شکل گرفته در انسان تکالیفی بر عهده او قرار می‌گیرد که ضروری است به آن‌ها عمل کند.بنابراین اگر فرد خدا را بشناسد، به او باور داشته باشد و عمل صالح انجام دهد بنده محبوب خداوند خواهد بود.
وی ادامه داد: همه این نکات در شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود داشت و علاوه بر اینکه بنده محبوب خداوند بود، محبوب انسان‌های پاکدل همه دنیا نیز شدند.
وی در پایان اشاره کرد: سردار سلیمانی قهرمان منطقه است، در صحنه‌های مختلف در کنار مردم بوده‌ است و مردم را همراهی کرده است و در کشورهدی مختلف منطقه فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده است.به همین خاطر آنقدر خالص و بزرگ بود که رسانه‌های دشمن هیچ‌گاه نتوانستند بدی ایشان را بگویند.
همچنین به شکست آمریکا در منطقه اشاره کرد که از برکات خون این دو شهید بزرگوار است.

در ادامه مراسم نیز حجت الاسلام فرات الشرع سخنگوی حشد الشعبی در ایران به اهمیت این‌گونه مراسمات اشاره داشت و افزود: این دیدارها توفیقی از جانب خداوند است و می‌خواهیم یاد و خاطره شهدایی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی بداریم زیرا تفکر شهید به شدت برای جامعه آموزنده است.
وی اشاره کرد: شهید فقط یک شخص نیست بلکه یک مکتب است.راز موفقیت سردار سلیمانی در خلوص و همت بلند و پاسخ دادن به نوا و دعای الهی است.
وی افزود: عشق مردم به سردار سلیمانی فقط محدود به این منطقه نمی‌شود و ایشان در سراسر دنیا محبوبیت داشت.
همچنین با توجه به اقدامات ارزشمند سردار سلیمانی در منطقه اشاره کرد: حشد الشعبی در عراق، فاطمیون و زینبیون در افغانستان و پاکستان از اثرات نیک ایشان است.
در پایان تاکید کرد: دشمن با به شهادت رساندن سردار سلیمانی جایگاه ایشان را بالاتر برد زیرا دشمن از عشق الهی بی‌خبر بود.

در طی این مراسم شعرخوانی عراقی توسط شاعر عراقی انجام شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه این مراسم از خانواده شهدا تقدیر و تشکر به عمل آمد.

خبر از فائزه قنبری

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه