برگزاری اولین رویداد بازی انگاری بازی خودت را بساز

ارسال شده در تاریخ :

اولین رویداد بازی انگاری «بازی خودت را بساز» توسط دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد و با حمایت مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد با حضور دکتر سهیلی رئیس دانشکده علوم ریاضی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد،  مدیرکل دفتر آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی، رییس مرکز نوآوری شهری شهرداری، جمعی از اعضا و مسئولین شهرداری و شورای شهر مشهد و معاونت فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان و  با حضور بیش از 450 علاقه‌مند در محل تالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد.

پس از سخنرانی رئیس دانشکده علوم ریاضی، بخش نخست رویداد با ارائه مهندس رنجبر شورابی بنیان‌گذار انجمن گیمیفیکیشن ایران آغاز گردید. وی با اظهار امیدواری از برگزاری چنین رویدادهایی در سطح کشور به بیان تاریخچه بازی انگاری و تفاوت بین game و play پرداخته و کتاب‌ها و منابعی جهت آشنایی با بازی انگاری معرفی کرد.

سپس دکتر رسول رمضانیان عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم ریاضی و سرپرست آزمایشگاه بازی‌سازی دانشگاه فردوسی مشهد، با ارائه مثال‌هایی ضرورت بازی انگاری را در شهر و شهرسازی، بهبود کیفیت ترافیک و سایر مشکلات شهری بیان کرد و توضیحاتی در مورد پروژه کادو پلاک که با استفاده از نظریه بازی‌ها و بازی انگاری طراحی‌شده است، ارائه داد.

در ادامه خانم دکتر ریتا مجتهد زاده، استادیار دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن ارائه توضیحاتی در مورد آموزش الکترونیکی، جایگاه بازی انگاری در آموزش الکترونیکی، طبق رتبه‌بندی گارتنر را بیان کرده و کاربرد بازی و بازی انگاری در علوم پزشکی را شرح داد و پس از بیان تفاوت واقعیت افزوده و مجازی، روش‌های سنتی و مدرن بازی انگاری را مقایسه کرد. ایشان در انتها بابیان مزایا و معایب بازی انگاری، راه‌حل‌های کلیدی موفقیت در آن را ذکر کردند.

در قسمت دوم این رویداد، مهندس حسین مزروعی، مدیر شتاب‌دهنده آواگیمز، با ارائه آمارهایی از فروش بازی‌های مختلف، بستر رشد فروش و وجود ظرفیت‌های بالقوه صنعت بازی‌سازی را بیان کرده و مثال‌هایی از نمونه‌های موفق بازی‌های داخلی را ذکر کرد و  گام‌های ضروری ساخت یک بازی را شرح داد.

سپس  سهراب مستقیم، طراح بازی فربود انگاره ( زار )، پس از ارائه توضیحاتی در مورد بازی-های رومیزی و بازی‌های محیطی، داستان شروع و موفقیت پروژه خود را شرح داد.

در انتهای این رویداد، مهندس صمد خطیبی، بنیان‌گذار با همزی، ضرورت نیاز به تغییر پارادایم بازی‌های موجود در بازار را بیان کرده و پس از ارائه توضیحاتی در مورد عناصر چهارگانه شخصیت هر فرد و هرم ارزش‌های انسانی، هدف و داستان با همزی را شرح دادند و در انتهای سخنان خود  ویژگی‌های یک بازی مناسب را بیان کردند.

لازم به ذکر است: برگزاری نخستین رویداد بازی‌انگاری توسط دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز نوآوری‌های شهری شهرداری و در راستای ارتقاء سطح دانایی و افزایش آگاهی عمومی اقشار متفاوت مردم مشهد، با عنوان  «بازی خودت را بساز » روز چهارشنبه  12تیرماه 1398 از ساعت 15 الی 21 در محل تالار شهر شورای اسلامی واقع در میدان شهدا برگزار شد.

843150

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه