برگزاری آئین دانش‌آموختگی دین‌پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، بیست و چهارمین آیین تجلیل از دانش آموختگان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صادقی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرازی نیا مدیریت ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی و تعدادی از مسئولین دانشگاه روز دوشنبه اول آذر ماه 1400 در مسجد حضرت زهرا (س) پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صادقی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان و گرامیداشت هفته بسیج اظهار نمود: آنچه که مهم است و در دین هم به آن اشاره شده است فراگیری علوم و معارف دینی است که وقتی ارزشمند است که منتج به دو نتیجه بشود، نتیجه اول عمل است انسان ابتدا باید فرا بگیرد تا به آن عمل کند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مشهد افزود: در آموزه های دینی ما تاکید فراوان بر کنار هم بودن دو بال علم و معرفت کنار یکدیگر است که می‌تواند انسان را به رشد و تعالی در راستای اهداف خلقت و اهدافی که در رسالت الهی او‌مطرح می‌شود برساند.

وی اشاره کرد: اهدافی که در اساسنامه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به آن اشاره شده به همین خلاصه می‌شود که ما دانشجویی را پرورش می‌دهیم که در راستای رسالت دانشجویی خودش گام‌های بلندی را بردارد و در هر موقعیت و پستی که قرار گرفت بتواند به وظیفه دینی خود عمل کند و این مسأله بسیار مهمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: حضور حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دل دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه فردوسی مشهد فرصتی مغتنم است. یکی از اساتید تعبیر زیبایی داشت که ما در هر رشته و فنی اگر متخصص نداشته باشیم این اجازه را داریم که این متخصص را از خارج از کشور وارد کنیم. حال برای ساختن یک تمدن نوین اسلامی اگر در حوزه علمی و نرم افزاری اسلامی متخصص نداشته باشیم از کجا می توانیم وارد کنیم؟

وی بیان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه متولی این امر است و بیشتر بار این مسئولیت هم به دوش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است و جا دارد از مدیریت حوزه و مسئولین تشکر کنم که حقیقتاً بسیجی وار و جهادی کار می‌کنند که البته تا رسیدن به قله فاصله زیادی داریم اما در یک مقایسه ساده و گذرا وقتی که مرکز مشهد را با استان‌های دیگر مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که به برکت امام رضا(ع) اوضاع، اوضاع خوبی است.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام فرازی‌نیا مدیریت ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی در سخنانی اظهار داشت: ما در این جمع باید خدا را شکر کنیم که با تکیه بر مکارم اخلاقی که داشتیم و آموختیم و با تکیه بر لطف الهی به بهره‌وری از عقل و فرصت‌ها و امکانات و تفکرات محیط علمی دانشگاه‌ها بهره‌ای بردیم و شما عزیزان در فضای دانشگاه فردوسی مشهد و جوار امام رضا (ع) در کنار درس روزانه خود، بر سفره فقه اهلبیت نشسته‌اید و در علومی که شما را سریع‌تر و مستقیم و بدون واسطه به تفکر پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و امام عصر می‌رساند وقت گذاشته و خوشه چیده‌اید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نسبت به این که این مکتب ما را وادار کرده که تمام عمرمان در مدرسه باشیم، گاهی اوقات توفیقات‌مان کم است و این مربوط به خودمان است. قرآن کتاب هدایت و کلمات اهل بیت (ع) در اختیار ما است و امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد و فضای مجازی در اختیار ما است ولی ما عالم نشده‌ایم و کسی جز خودمان را نباید ملامت کنیم.

مدیریت ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی اظهار نمود: ما در این جمع باید خدا را شکر کنیم که با تکیه بر مکارم اخلاقی که داشتیم و آموختیم و با تکیه بر لطف الهی به بهره‌وری از عقل و فرصت‌ها و امکانات و تفکرات محیط علمی دانشگاه‌ها بهره‌ای بردیم و شما عزیزان در فضای دانشگاه فردوسی و جوار امام رضا (ع) در کنار درس روزانه خود، بر سفره فقه اهلبیت نشسته‌اید و در علومی که شما را سریع‌تر و مستقیم و بدون واسطه به تفکر پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و امام عصر می‌رساند وقت گذاشته و خوشه چیده‌اید.

وی در ادامه سخنان خود افزود: به این نتیجه رسیدیم که امروز خدای متعال را شکرگزاری کنید که در سنگر علم تحصیل کرده و متخلق به اخلاق نبوی هستید و علوم رایج روزمره را آموختید و علوم اهلبیت (ع) را فراگرفته‌اید و به اسلام به عنوان یک دین آسان و آسان‌گیر نظر کرده‌اید.

سپس با حضور دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه از 97 نفر از دانش‌آموختگان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر گردید.

news4001185

news4001186

news4001187

news4001189

news4001190

news4001191

news4001192

news4001194

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه