بازدید هیئت رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد از مجموعه مزرعه آموزشی تحقیقاتی و مرکز تحقیقات گاوشیری دانشکده کشاورزی

ارسال شده در تاریخ :

دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و هیئت رئیسه دانشگاه، روز پنجشنبه 16 فروردین‌ماه 1403 از مجموعه مزرعه آموزشی تحقیقاتی و مرکز تحقیقات گاوشیری دانشکده کشاورزی بازدید کردند.

در این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این مراکز ارائه شد و در خصوص نحوه رفع موانع موجود در جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و زمینه‌های بالقوه برای رشد و توسعه پایدار در حوزه‌های مختلف پژوهشی و آموزشی با تمرکز بر سند امنیت غذایی کشور تصمیماتی گرفته شد.

شایان ذکر است مزرعه آموزشی تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد که از سال 1359 در زمینی به مساحت بیش از 170 هکتار در منطقه شهرک طرق احداث شده است، در حال حاضر تولید کننده انواع محصولات زراعی از جمله گندم، جو، ذرت علوفه‌ای، گیاهان دارویی و زیره سیاه می‌باشد که تولیدات زراعی آن، بخش عمده‌ای از نیاز خوراک دام مرکز تحقیقات گاو شیری را مرتفع می‌کند.

مرکز تحقیقات گاو شیری نیز در زمینی به مساحت حدود 7 هکتار در ضلع شمالی مزرعه قرار دارد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۷۰۰ رأس دام با ارزش ژنتیکی بالا، ظرفیت تولید روزانه بالغ بر۱۲ تن شیر را دارا می‌باشد.

 

p1

p2

p3

p4

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه