بازدید هیأت‌ عالی‌رتبه دانشگاه‌های کشور افغانستان از دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، هیأت عالی‌رتبه رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور افغانستان از بخش‌های مختلف دانشگاه فردوسی مشهد بازدید و با دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و معاونان ایشان دیدار نمودند.

این هیأت که متشکل از رؤسای دانشگاه‌های سمرقند، بامیان، قندهار، تعلیم و تربیت شهیدربانی و معاونان دانشگاه‌های کابل و ننگر هار بود، پس از بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه و آشنایی با امکانات دانشگاه فردوسی مشهد، با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه و معاونان ایشان دیدار و در خصوص همکاری‌های علمی دو طرف گفتگو نمودند.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی، جغرافیایی و زبانی میان خراسان و افغانستان خواستار بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها و پیوندها در گسترش روابط علمی میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های افغانستان گردید. وی ضمن اشاره به جایگاه برتر علمی - بین‌المللی دانشگاه در کشور ایران و سطح منطقه، تحصیل بیش از 700 دانشجو از کشور افغانستان در دانشگاه را نشان‌دهنده اهتمام ویژه به این دانشجویان کوشا و مستعد دانست. دکتر کافی اعلام آمادگی کرد که روابط میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های افغانستان از سطح آموزش فراتر برود و وارد پهنه پژوهش شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان کشور افغانستان به‌سوی مسائل آن کشور را از روش‌های مناسب برای تحقق این هدف برشمرد.

در این دیدار که دکتر رضا پیش‌قدم معاون آموزشی و دکتر احمدرضا بهرامی معاون پژوهش و فناوری و دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی حضور داشتند، رؤسا و مدیران دانشگاه‌های کشور افغانستان با تمجید از پیشرفت‌های ملی جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های اخیر، دانشگاه فردوسی مشهد را دارای شهرت و آوازه‌ای بسیار نیک و مناسب در میان دانشگاه‌های کشور افغانستان معرفی کردند و اشاره کردند که این سخن در میان دانشجویان و استادان افغان رواج دارد که برای کسب دانش و سواد برتر در دانشگاه‌های ممتاز ایران خصوصاً دانشگاه فردوسی مشهد باید تحصیل کرد.

ایشان ضمن استقبال از سخنان رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خواستار ارتقاء سطح علمی استادان دانشگاه‌های افغانستان، اعطاء فرصت مطالعاتی به استادان و دانشجویان، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، برگزاری دوره‌های مشترک و همکاری در توسعه آموزش مجازی شدند.

هیأت عالی‌رتبه کشور افغانستان از اداره دانشجویان بین‌الملل، موزه، کتابخانه مرکزی، مرکز فناوری‌های نوین، دانشکده‌های الهیات، ادبیات، علوم تربیتی و روان‌شناسی، حقوق و علوم اداری و اقتصادی بازدید کردند و با مدیران و رؤسای آن مراکز و دانشکده‌ها درباره برنامه‌های مشترک گفت‌وگو و تبادل‌نظر داشتند.

لازم به ذکر است در دیدار مسئولین دانشکده علوم اداری و اقتصادی با هیئت اعزامی از دانشگاه‌های افغانستان که با حضور دکتر جوان جعفری رئیس دانشکده، دکتر عباس زاده معاون آموزشی و فرهنگی، دکتر احمدی شادمهری معاون پژوهش و فناوری و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه برگزار شد، طرفین ضمن معرفی پتانسیل‌های آموزشی و پژوهشی خود پیرامون برگزاری دوره‌های مشترک دکتری، ارشد، آموزش‌های ضمن خدمت، دوره‌های کوتاه‌مدت اساتید، دکتری پژوهش محور، طرح‌های پژوهشی مشترک به توافق رسیدند و مقرر گردید با تشکیل کارگروه‌های جداگانه‌ای درزمینهٔ عملیاتی کردن توافقات فوق فعالیت‌های مشترک را آغاز نمایند.

841801

841802

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه