با حضور مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم اختتامیه نوزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در روز چهارشنبه 7 آبان ماه 1399 در تالار رودکی پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت فاد، آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور مهندس عسکری مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حمیدرضا طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، حجت الاسلام طلابیگی معاون اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر روح الله اسلامی رئیس گروه مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی و دکتر مهدی کرمانی مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد، هیأت داوران و برخی از برگزیدگان این جشنواره برگزار شد.

مهندس عسکری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم اظهار کرد: رسانه‌ای شدن بخشی از فعالیت‌های دانشجویان در قالب نشریه، به این معناست که دانشگاه در حال پیش رفتن به سمت فضای گفتگو و درونی کردن فرهنگ آن است. فضای دانشگاه باید از بی‌تفاوتی، به سمت پرورش اندیشه‌ها سوق پیدا کند.

وی ادامه داد: امروزه یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند محتوای انسجام بخشی برای جامعه تولید کند، دانشگاه است. خوشبختانه دانشگاه‌ها درخصوص این موضوع کارنامه درخشانی دارند. دانشگاه، قلب تپنده فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه است. شروع و استمرار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها، باید در دستور کار مدیران فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

مهندس عسکری تصریح کرد: نشریه‌های دانشجویی دوران ابتدایی بودن را طی کرده‌اند. خوشبختانه شاهد این موضوع هستیم که بخشی از فضای سیاسی در نشریات دانشجویی بازتولید می‌شود. کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند، به گسترش فرهنگ گفتگو و نقد و سرایت آن به فضای بیرون دانشگاه کمک می‌کنند. درواقع، این یکی از رسالت‌های دانشگاه است.

دکتر احمدرضا اصغرپور به عنوان یکی از داوران این دوره از جشنواره نشریات دانشجویی نیز اظهار نمود: به عقیده من، نوشته‌های دانشجویان ارزشمند است. چون با صرف وقت و احساس مسئولیت نوشته شده‌اند. از دانشجویان می‌خواهم اگر ایده یا طرحی دارند، آن را دنبال کنند. درست است که جایزه گرفتن خیلی جذاب است، اما اگر کسی جایزه نمی‌گیرد، سعی کند به تلاش خود ادامه دهد و محتوای خود را جذاب‌تر و منطقی‌تر عرضه کند.

در ادامه پس از سخنان دکتر کرمانی مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه در خصوص روند برگزاری جشنواره، از اولین شماره نشریه فراهنگ به صاحب امتیازی مدیریت فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه و ویژه نامه فصل تازه ویژه دانشجویان نوورود دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد همچنین از دکترجعفر عبادی عضو بازنشسته گروه مهندسی برق، به پاس سال ها خدمات شایسته فرهنگی به خصوص کمیته ناظر بر نشریات در نوزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر گردید.

در بخش پایانی آیین اختتامیه از برگزیدگان نوزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر و تشکر به عمل آمد.

هیات داوران نوزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، در رسته تیتر، به ترتیب مصطفی هادی زاده از نشریه مکث و علیرضا شاداب از نشریه میدان علوم به طور مشترک و سجاد دستگردی از نشریه وقایع اتفاقیه و فرناز محمدیان از نشریه وقایع اتفاقیه را شایسته رتبه اول تا سوم دانستند.

این هیات، در رسته مصاحبه، علی قدیری از نشریه وقایع اتفاقیه و محمد صادق اکبری از نشریه میدان علوم به طور مشترک شایسته رتبه اول دانسته و فاطمه تحققی از نشریه موج و علیرضا میردیده از نشریه وقایع اتفاقیه را به ترتیب با عنوان رتبه دوم و سوم معرفی کردند.

در رسته گزارش، به ترتیب محمد حسین سمندری مقدم از نشریه موج و علیرضا میردیده از نشریه وقایع اتفاقیه رتبه اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

در رسته سرمقاله و یادداشت، محدثه جزایی و علی قدیری از نشریه وقایع اتفاقیه به طور مشترک شایسته رتبه اول انتخاب شده، و محمد صادق اکبری از نشریه میدان علوم رتبه دوم و محمد حسین نجفی از رتبه سوم برخوردار شدند.

هیات داوران، به ترتیب آمنه مجذوب صفا از نشریه وقایع اتفاقیه، فرناز پاک بین از نشریه آیینه و محمد جواد کیش بافان را به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم در رسته طنز دانستند.

همچنین محمد حسین سمندری مقدم، محمد سجاد ابویسانی، و کیمیا بیونقی به ترتیب دارای رتبه اول تا سوم در رسته عکس شدند.

در بخش طرح روی جلد نشریه مکث، نشریه موج و نشریه آوند به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

نشریه سیمرغ و موج به طور مشترک رتبه اول، نشریه صاحب رتبه دوم و نشریه نیلگون رتبه سوم را از آن خود ساختند.

در رسته مقالات عمومی علوم انسانی و بخش مقالات فرهنگی رضا پیامی از نشریه وقایع اتفاقیه، فاطمه محمد زاده از نشریه وقایع اتفاقیه و احمد یوسفی از نشریه مکث، به ترتیب دارای رتبه اول تا سوم شدند.

به ترتیب سید اصغر مویدی از نشریه مکث، محمد حسین نجفی از نشریه مکث، به طور مشترک مرتضی نادری از نشریه وقایع اتفاقیه و فاطمه نباتیان از نشریه ایراندخت  رتبه اول تا سوم را در بخش مقالات اجتماعی به خود اختصاص دادند.

همچتین در بخش مقالات سیاسی رتبه اول به علی قدیری از نشریه وقایع اتفاقیه، رتبه دوم وحید بهرامی از نشریه وقایع اتفاقیه و رتبه دوم به محمدرضا صدقی رضوانی تعلق گرفت.

در بخش مقالات ادبی، شادی شجیعی دارای رتبه اول، امنه مجذوب صفا دارای رتبه دوم و یزدان عین القضات دارای رتبه سوم شدند.

بابک علایی از نشریه وقایع اتفاقیه، علی قدیری از نشریه وقایع اتفاقیه، حدی جاودانی و مهدی ظریفیان به طور مشترک دارای رتبه اول تا سوم در بخش مقالات هنری شدند.

در بخش مقالات صنفی، براساس نظر هیات داوران، فاطمه مصیبی از نشریه سلام و غزل طهماسبی از نشریه وقایع اتفاقیه، روح الله نوآبادی از نشریه وقایع اتفاقیه، و مهران طرحی از نشریه وقایع اتفاقیه رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در نهایت در بخش مقالات دینی و قرآنی رتبه اول به احمد یوسفی از نشریه مکث و رتبه دوم سید هادی حسینی از نشریه ایینه تعلق گرفت.

سپس در بخش بعدی برنامه از برگزیدگان مقالات علمی علوم انسانی، فنی و مهندسی و کشاورزی و دامپروری به شرح زیر تقدیر به عمل آمد:

رسته مقالات علمی علوم انسانی:

 محمد اسمانی از نشریه وقایع اتفاقیه دارای رتبه اول، افسانه دانش از نشریه سیاست نامه دارای رتبه دوم

 رسته مقالات علمی فنی و مهندسی:

سهیلا موسمی از نشریه نات دارای رتبه اول، رضا رمضانی از نشریه نات دارای رتبه دوم

رسته مقالات کشاورزی و دامپروری:

 هدیه رشید از نشریه نیلگون دارای رتبه اول، سعید شاهین‌فر از نشریه نات دارای رتبه دوم

 نیوشا جهان آرا از نشریه افق /عالیه خالقی از نشریه نیلگون/ لیلی بغلانی از نشریه آوند دارای رتبه سوم  به طور مشترک

در بخش کرسی های آزاد اندیشی( نقد و مناظره)، از سجاد هوشمند از نشریه وقایع اتفاقیه تقدیر به عمل آمد.

در بخش انرژی های پاک و محیط زیست، محسن مستشار شهیدی از نشریه نات، علیرضا میردیده از نشریه وقایع اتفاقیه، و سعید شاهین فر از نشریه نات به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین فرناز محمدیان از نشریه وقایع اتفاقیه دارای رتبه اول و آتنا حسین پور از نشریه مکث دارای رتبه دوم در رسته مسائل اجتماعی بودند.

در بخش اقتصاد مقاومتی نیز، سید محمد قائم ذبیحی از نشریه موج و آیدا شیروانی از نشریه نات و حورا حسینی از نشریه نات به ترتیب و براساس نظر هیات داوران شایسته رتبه اول تا سوم بودند.

پایان بخش آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد اجرای گروه ارغنون بود.

ekhtetam992

ekhtetam993

ekhtetam994

ekhtetam995

ekhtetam996

ekhtetam997

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه