اولین گفتمان علم داده مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

اولین گفتمان علم داده مشهد توسط دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد با همراهی مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد در روز چهارشنبه 29 دی ماه 1400 در محل سالن همایش کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

در این همایش بیش از یکصد نفر علاقمند از دانشگاه و کسب و کارهای مرتبط، با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و حدود 170 نفر به صورت برخط شرکت کردند.   

در ابتدا دکتر مسعود مظلوم ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین، با معرفی حامیان اولین گفتمان (دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم ریاضی، پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مرکز نوآوری شهری مشهد، انجمن رویدادهای سبز، کارخانه نوآوری مشهد، انجمن علمی دانشکده علوم ریاضی و آزمایشگاه علم داده دانشگاه فردوسی مشهد) سخنان خود را آغاز کرد و به طور مختصر به اهمیت داده در دنیای امروز پرداخت. سپس جزئیات گفتمان علم داده مشهد را شرح داد.

در ادامه، سخنرانی دکتر دهقانی تحت عنوان " Learning with Imperfect Supervision"  برای حضار پخش شد و ایشان به صورت برخط و زنده با حضار صحبت و گفتگو داشت و به تمامی پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد. 

این گفتمان با صحبت‌های دکتر مظلوم با عنوان "Becoming a Data Head" ادامه یافت. وی با مروری بر سابقه علمی‌ خود در مقاطع مختلف تحصیلی و کاری، یکی از انگیزه های بازگشت به ایران را ایجاد مرکز نوآوری علم داده ICDS  ذکر کرد و ورود هر چه سریعتر دانشگاهیان و کسب و کارها به حوزه علم داده را لازم دانست و یادآور شد، دانشگاهیان در مهارت های سخت و نیروی انسانی بسیار تبحر دارند اما حلقه مفقود مهارت نرم باعث عدم ارتباط با جامعه، صنعت و کسب و کارها شده است. دکتر مظلوم بیان کرد قصد دارد با یک کار تیمی منسجم ICDS را به عنوان پلی برای ارتباط بین بیزینس و دانشگاه قرار دهد و برای دانشجویان مستعد از این طریق موجبات مهارت افزایی را فراهم کند و سبب کسب درآمد و افزایش توانمندی آنان شود.

این گفتمان با طرح چند پرسش از سوی حضار و پاسخ دکتر مظلوم به پایان رسید.

p1

p2

p3

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه