انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد کلید خورد

ارسال شده در تاریخ :

با توجه به آغاز ثبت نام دانشجویان داوطلب در انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ، روابط عمومی معاونت فاد گفتگویی با مهندس ساقی دبیر کمیته نظارت و انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه انجام داده است که حاصل این گفتگو در ذیل می آید:

دانشگاه فردوسی مشهد برای تشکیل شوراهای صنفی دانشجویان در دانشکده ها و واحد های خوابگاهی در سال تحصیلی 1401- 1400 از اواخر فروردین ماه اقدامات اولیه خود را آغاز نمود و با توجه به اینکه بر اساس آئین نامه و شیوه نامه، این انتخابات بایستی در اردیبهشت ماه برگزار شود  ،لذا از ابتدای این ماه با تشکیل جلسات مربوطه از جمله جلسه شورای نظارت بر فعالیت های شورای صنفی دانشجویان تشکیل شد که در این جلسه چگونگی برگزاری و خط و مشی های ثبت نام و برگزاری انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و  ضمن اتخاذ تصمیمات لازم عملا دستورشروع فرایند برگزاری انتخابات داده شد.

بدنبال این مورد با تشکیل کمیته های اجرایی و کمیته نظارت  برانتخابات کارهای اجرائی کلید خورد و برنامه و جدول زمان بندی مراحل مختلف از اعلان و شروع ثبت نام تا پایان و اعلان نتایج تهیه شد.

مهندس ساقی افزود:  در ابتدا تبلیغات کمیته اجرایی جهت آشنایی دانشجویان با شورای صنفی و وظایف این شورا همچنین شرایط داوطلبان عضویت در شورای صنفی انجام گرفت و دانشجویان متقاضی از روز شنبه 18 اردیبهشت ماه تا پایان روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه فرصت دارند برای اعلام داوطلبی عضویت در انتخابات شورای صنفی از طریق پورتال شخصی خودشان ثبت نام کنند.

دبیر کمیته نظارت و انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه اظهار نمود: پس از پایان مهلت ثبت نام کمیته اجرایی و کمتیه نظارت اسامی داوطلبان را پس از بررسی توسط مراجع مشخص شده در دانشگاه اعلام می کنند و داوطلبان از تاریخ اول خرداد به مدت 3 روز فرصت دارند در فضای مجازی و سایر بسترهایی که دانشگاه در اختیار دانشجویان متقاضی قرار می دهد تبلیغات خود را انجام دهند.

ایشان تاکید نمود: تمامی مراحل ثبت نام و رای گیری و مشخص شدن نتایج الکترونیکی بوده و دانشجویان با مراجعه به  پرتال خود میتوانند در بازه های زمانی مشخص شده و به صورت الکترونیکی ثبت نام  کننند و یا رای بدهند.

دبیر کمیته نظارت و انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه اظهار داشت : رای گیری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه توسط کمیته اجرایی در تاریخ 4 خرداد ماه 1400 برگزار می شود و تلاش می کنیم حدکثر تا پایان روز 5 خرداد نتایج را اعلام کنیم.

مهندس ساقی افزود: چنانچه دانشجویان محترم متقاضی در شورای صنفی به نتایج انتخابات اعتراض داشته باشند درخواست خود را تحویل کمیته اجرایی می دهند و پس از بررسی نتاج نهایی انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ 10 خرداد ماه 1400 اعلام می شود.

وی در پایان توصیه کرد: دانشجویان حتما به شورای صنفی اهمیت داده و دانشجویانی که شرایط لازم را دارند اعلام کاندیداتوری کنند و همچنین آحاد دانشجویان در انتخابات شرکت کرده و به داطلبین مورد نظر شان رای بدهند تا انشاءالله شاهد تشکیل شورای های صنفی در دانشکده ها و واحد های خوابگاهی باشیم.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه