امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه روشان افغانستان

ارسال شده در تاریخ :

    روز یکشنبه 15دیماه 1398 دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با فاتح گل شینواری رئیس دانشگاه روشان افغانستان و مشاور وی دیدار کرد. در این دیدار که دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و اموردانشجویان غیرایرانی دانشگاه نیز حضور داشت، دکتر کافی دستاوردهای علمی، آموزشی و فن‌آوری دانشگاه را متعلق به همه کشورهای جهان خصوصاَ کشورهای منطقه از جمله افغانستان دانست. وی با اشاره به اهمیت گسترش روابط دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های استان‌های شرقی کشور افغانستان امضا تفاهم‌نامه همکاری با یکی از دانشگاه‌های خصوصی شرق افغانستان را گامی در این مسیر معرفی کرد. دکتر کافی زیرساخت‌های آموزشی و منابع الکترونیک و نرم‌افزارهای دانشگاه را از جمله حوزه‌هایی دانست که امکان انتقال  آن به دانشگاه روشان میسر است.

   در این دیدار فاتح گل شینواری با تمجید از پیشرفت‌های دانشگاه فردوسی مشهد در سطح بین‌الملل بیان کرد دانشجویان استان‌های شرقی کشور افغانستان بیش‌تر به کشورهای هندوستان و پاکستان برای ادامه تحصیل مهاجرت می‌کنند. در حالی‌که براساس اطلاعاتی که ما به دست آوردیم جایگاه بین‌المللی و علمی دانشگاه فردوسی مشهد به مراتب از آن دانشگاه‌ها بالاتر است و دانشگاه روشان آمادگی بسترسازی ورود دانشجویان خود به دانشگاه فردوسی مشهد را دارد.

  دکتر قبول نیز در این دیدار با تأکید بر این‌که رویکرد دانشگاه فردوسی مشهد در امضاء تفاهم‌نامه اجرایی ساختن آن است، به چند مورد از توافقات اجرایی در حوزه‌های آموزش الکترونیک، برگزاری دوره‌های آموزشی در موضوعات علوم اداری و اقتصاد، علوم سیاسی و حقوق و آموزش زبان فارسی و پشتو اشاره کرد.

  در پایان این نشست تفاهم‎‌نامه همکاری علمی، بین‌المللی میان دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و اموردانشجویان غیرایرانی دانشگاه و فاتح گل شینواری رئیس دانشگاه روشان به امضاء رسید. از دیگر برنامه‌های هیأت دانشگاه روشان بازدید از موزه، کتابخانه مرکزی، مرکز فن‌آوری‌های پیشرفته، گل‌خانه‌های دیجیتال، دیدار با رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصادی، رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیک، رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل و رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان می‌باشد.

98101508

98101509

چ98101510

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه