افتتاح دومین مرکز فناوری های نوین دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح دومین مرکز فناوری های نوین دانشگاه واقع در دانشکده مهندسی دانشگاه، سه شنبه 11 شهریور 1399 با حضور مجازی دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر کافی رئیس دانشگاه، مهندس کوکب موسوی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، دکتر انصاری معاون اداری و مالی، دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری و دکتر ملک زاده مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه، همزمان با مراسم افتتاح پروژه های منتخب قابل بهره برداری دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت هفته دولت انجام شد.

دکتر کافی ضمن خیر مقدم به مسئولین استانداری خراسان رضوی و تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین و یارانشان، فرارسیدن هفته دولت و همچنین یاد و خاطر شهیدان رجائی و باهنر را گرامی داشت.

رئیس دانشگاه در سخنان خود به حضور وزیر علوم در مرکز فناوری های شماره یک دانشگاه در ادوار گذشته اشاره کرد و ایجاد آن مرکز را تجربه ای خوب برای دانشگاه دانست و اکنون با تکمیل شدن ظرفیت آن مرکز، دو مرکز دیگر در شرف تاسیس می باشد که این مرکز که در دانشکده مهندسی مستقر می باشد، در اصل مرکز شماره 3 می باشد ولی بدلیل اینکه زودتر به بهره برداری رسیده است شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

دکتر کافی در خصوص ماموریت مراکز فناوری گفت: مراکز فناوری های نوین سه ماموریت عمده را عهده دار هستند که جلب و ارتقای ایده ها و طرح های بدیع استادان و دانشجویان و قراردادن آنها در معرض دید و خرید شرکت ها و صنایع مختلف اولین ماموریت این مراکز می باشد. ماموریت دوم ایجاد شبکه های همکاری و ایجاد ارتباط با صاحبان صنعت با دانشگاه در محیطی تنگاتنگ است. دکتر کافی با اشاره به اینکه همیشه دانشگاه برای ارتباط با جامعه و صنعت باید به آن وارد می شد ولی دانشگاه فردوسی مشهد نشان داد که می توان با ایجاد یک جاده دوطرفه صنعت را به دانشگاه آورد. سومین ماموریت استقرار آزمایشگاه هایی در این مراکز است که توان تامین نیازهای صنعت را داشته باشند.

دکتر کافی ادامه داد دانشگاه فردوسی مشهد در این دوره کرونایی توانسته است ارتباط خود را با صنعت و فناوری حفظ کند و در حوزه فناوری های نوین بسیار فعال بوده و پیشرفت کرده است.

سپس دکتر غلامی ضمن تقدیر از دانشگاه فردوسی مشهد به جهت تلاش در جهت ارتباط با صنعت و جامعه این دانشگاه را پیشرو در این زمینه دانست.

در ادامه با اعلام دکتر غلامی این مرکز توسط دکتر کافی و خانم مهندس موسوی افتتاح شد و از بخش های مختلف این مرکز بازدید به عمل آوردند.

99061102

99061107

99061108

 

99061106

99061104

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه