اختتامیه اولین دوره طرح ضیافت ایثار برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

پنجشنبه 6 مردادماه 1401 اختتامیه نخستین طرح ملی "ضیافت ایثار" در بخش با حضور سید فردین تقی‌زاده مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، حجت الاسلام و المسلمین دادگر، رئیس حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر صدیقه خدیوی، رئیس اداره‌ کل بنیاد شهید خراسان رضوی، دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر سیدحسین سیدموسوی، مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای مراسم، دکتر سیدحسین سیدموسوی، میهمانان این طرح را مصداق هجرت خواند و گفت: شما هجرت کرده اید تا چیزهای جدیدی را یاد بگیرید. مهمترین چیزی که باید یاد گرفت مسائل اخلاقی و مکارم است. مکارم یعنی چیزی که دارای عالی ترین حسن و اخلاق است.

وی در ادامه تصریح کرد: ویژگی مهم مشهد این است که در جوار امام رضا (ع) و هر کس که به مشهد می آید به زیارت مرقد مطهر رضوی نیز می رود. باید حال و هوای زیارت را تا مدتی حفظ کنید. حال و هوای زیارت این است که وقتی به خدمت بزرگی رسیدیم یکی از ویژگی های خوب وی را در خویش زنده کنیم و در کنار آن یکی از نکات منفی را در خود حذف کنیم و در هنگام دعا کردن طلب مادیات نکنیم و در همه حال بر خدا توکل کنیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دادگر گفت: همه ما باید دل‌هایمان را به ریسمان‌های محکم الهی گره بزنیم که یکی از آن‌ها علی بن موسی الرضا (ع) است. وقتی دل اتصال به این دریا پیدا کرد محکم تر در مسیر الهی گام بر می‌داریم. هدف آفرینش لقای الهی است و مسیر آن پر زحمت و توام با سختی و رنج است و همه این مجاهدت‌ها برای رسیدن به ملاقات با خداست.

وی افزود: گاهی درنگ کردن ها و تاخیر کردن ها در یاری امام جامعه گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند و پیچ تاریخی را به سمت دیگری تغییر می‌دهد. کسی که بخواهد مسیرش به لقاء الله منتهی شود باید از خود شروع کند. ما باید از درون خود شروع کنیم و مجاهده با نفس کنیم. اگر تلاش فردی نکنیم و از درون تذهیب نفس اتفاق نیفتد نمی تواند آثار اجتماعی خودش را بگذارد. ظرفیت و خودسازی مسئله بسیار مهمی است. ما باید اساسا تربیت شویم و نفس خود را مدیریت کنیم. چیزی که خیلی مهم است این است که امام حسینی که در سرزمین کربلا دفن شده است همچنان فکر و اندیشه و مسیر او فراروی ما است.

رئیس حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: امروز در عرصه جهانی دیگر با جنگ های تن به تن روبرو نیستیم بلکه با جنگ نرم و مواجهه تمدنی روبرو هستیم. امروز انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهیدان و مجاهدت‌های رزمندگان و جانبازان نشان داده است که اگر انسان‌ها درست تربیت شوند می‌توانند به پیشرفت‌های بالایی دست پیدا کنند و تاثیرات مثبتی را در عرصه بین المللی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر اظهار کرد: ایران امروز در یک مسیر تمدنی قرار دارد و بعنوان یک نیاز اساسی برای تحقق آن باید طرح ریزی هایمان دقیق تر باشد. ما زیر بار سلطه شرق و غرب قرار نمی‌گیریم و استقلال خود را حفظ می‌کنیم. در این مسیر مواجهه حق و باطل همیشه وجود داشته است. باید تلاش کنیم تا حاکمیت الله را به هر میزانی با حرکت در مسیر تمدنی و تمدن نوین اسلامی آماده کنیم و تحویل صاحب اصلی آن، حضرت ولی عصر (عج) دهیم و هر کس در این مسیر باید به اندازه ظرفیت خود تلاش کند.

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر بیان کرد: فرزند رزمنده و جانباز و شهید ما باید سرش را بالا بگیرد و افتخار کند که در شکل گیری این انقلاب، در تداوم مسیر انقلاب، ثابت کرده که پای ارزش های انقلاب ایستاده است.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان دیگر سخنران این مراسم گفت: یکی از مزیت های این طرح ملی
آشنایی هایی بود که بین عزیزان شهرهای مختلف کشور ایجاد شد و خروجی این دوره این بود که دانشجویان به اینکه شاهد و ایثارگر شناخته شوند افتخار کنند.

دکتر تقی‌زاده همچنین با اشاره به  برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی در طول دوره گفت: کلاس‌های آموزشی در بخش پسران با استقبال خوبی روبرو شد. با توجه به این استقبال، باید کانون فرهنگی ایثار در دانشگاه‌های سطح کشور راه اندازی شود و نیازهای آن ها از جانب ما برطرف شود.  امیدواریم با ایجاد این کانون ها بتوانیم گامی مثبت در راستای ایجاد شور و نشاط و انگیزه در میان دانشجویان شاهد و ایثارگر برداشته باشیم.

این مقام مسئول در پایان از کلیه برگزارکنندگان دوره تقدیر و تشکر به عمل آورد.

لازم به ذکر است پخش کلیپ، خواندن  سرود، و تقدیر از سرپرستان و دانشجویان و نوحه خوانی سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، از دیگر برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.

 

isar1

 

isar5

 

isar4

 

isar3

 

isar2

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه