گسترش روابط بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های جنوب کشور عراق

ارسال شده در تاریخ :

در روز دوشنبه 22 آذرماه 1400 دکتر احمدرضا بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی، با دعوت از سوی دانشگاه بصره عراق در این دانشگاه حضور یافته و با دکتر سعد شاهین رئیس دانشگاه بصره دیدار و گفتگو کردند.  

 در این دیدار دکتر قبول به ارائه گزارشی از همکاری‌های میان دو دانشگاه از جمله 63 سخنرانی از سوی استادان دانشگاه فردوسی مشهد برای دانشجویان دانشگاه بصره و 18 سخنرانی از سوی استادان دانشگاه بصره برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در نیم سال جاری، برگزاری مشترک همایش علوم ورزشی و دیگر برنامه ها در حوزه پایان‌نامه‌های دانشجویان و پژوهش‌های مشترک پرداخت.

 دکتر بهرامی نیز به ضرورت ورود به حوزه‌های فناوری و پژوهشی بنیادین میان دو دانشگاه تاکید کرد و با ارائه گزارشی از جایگاه فعالیت‌ها و زیرساخت‌های دانشگاه در حوزه علوم و فناوری، پیشنهادهایی را برای همکاری در بخش‌های سلول های بنیادین مطرح کرد.

در این سفر سه تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های نفت و گاز بصره، دانشگاه تکنولوژی جنوب بصره و دانشگاه سومر به امضاء رسید.


همچنین دکتر بهرامی و دکتر قبول در حضور رئیس دانشگاه بصره و شورای عمومی آن دانشگاه به سخنرانی در خصوص ثروت آفرینی دانش و بین المللی سازی دانشگاه پرداخته و در همایش فاو به عنوان مهمانان ویژه شرکت کردند. بازدید از کتابخانه حرم امام علی (ع) و دیدار با رئیس این کتابخانه، شعبه جدید مرکز زبان فارسی حیاه النفوس، دانشگاه نفت و گاز بصره و دانشگاه کنوز بصره از دیگر برنامه های این‌ سفر بود.

 

pe2

pe3

pe1

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه