دیدار وزیرمختار سفارت ژاپن با سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز سه شنبه 17 خرداد 1401 ماتسئو هیروتاکا وزیرمختار سفارت ژاپن با هیات همراه در دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافته و با دکتر ضابط سرپرست دانشگاه دیدار به عمل آورد. در این دیدار که دکتر شعبانی ورکی معاون آموزشی، دکتر لطفی معاون پژوهشی، دکتر قبول مدیرهمکاری های علمی بین المللی و دکتر اکبری رئیس گروه مالکیت فکری حضور داشتند در خصوص زمینه های همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه ها و موسسات ژاپنی به بحث و گفتگو پرداختند.

در این دیدار دکتر احسان قبول گزارشی از سوابق ارتباط دانشگاه فردوسی مشهد و کشور ژاپن در قالب تفاهم نامه ها، دیدارها و مبادلات علمی میان اساتید و دانشجویان ارائه نمود.

دکتر احد ضابط نیز با اشاره به سابقه حضور سفیر ژاپن در آذرماه سال 1400 در دانشگاه فردوسی مشهد و مذاکرات انجام شده در آن زمان موضوعات و مباحثی را مطرح نمود. از جمله مذاکرات مطرح شده جهت همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و کشور ژاپن، بحث حمایت و بورسیه دانشجویان افغانستانی، تاسیس پارک علم و فناوری مشترک با همکاری دو طرف در دانشگاه و  همکاری در زمینه آموزش زبان فارسی و ژاپنی، ثبت اختراعات دانشجویان و اساتید دانشگاه در مراکز ثبت اختراع ژاپن و همچنین توسعه روابط اساتید فارغ التحصیل دانشگاه های ژاپن با اساتید و دانشگاه های آن کشور بود. 

پس از این دیدار وزیرمختار سفارت ژاپن در ایران از مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کرد که در آنجا ضمن دیدار با برخی اساتید دانشگاه، تعدادی کتاب به مجموعه کتابخانه مرکزی اهدا نمود. در دیدار وی با اساتید دانشگاه در کتابخانه مرکزی عذرا قندهاریون رئیس گروه توسعه همکاری های بین الملل گزارشی از سوابق همکاری های دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه های مختلف با موسسات علمی و دانشگاهی ژاپن ارائه نمود. تورووریکاوا در این دیدار از حضور خود در دانشگاه فردوسی مشهد ابراز خرسندی نموده و اظهار داشت دانشجویان ژاپنی بسیار علاقمند به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی هستند.

اساتید حاضر در جلسه نیز بر ایجاد مرکز و پایگاهی در دانشگاه فردوسی مشهد جهت همکاری مستقیم با مراکز علمی و فناوری ژاپن تاکید کردند.

p4

p3

p1

p2

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه