به همت دفتر ارتباطات بینالملل پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، روز شنبه 18 دیماه 1400 در دیداری مجازی، رئیس و اعضای هیأت علمی پژوهشکده با معاونین ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی ملاقات کرده و ضمن معرفی مأموریتها و فعالیتهای یکدیگر، ظرفیتها و راههای همکاری علمی میان طرفین را مورد بررسی قرار دادند.
در ابتدای این نشست دکتر حسین افخمی، رئیس پژوهشکده بر ظرفیت گروههای علمی چهارگانه پژوهشکده برای پژوهش در حوزههای تخصصی و آمادگی پژوهشکده برای برگزاری نشستها و همایشهای مشترک علمی، مشارکت در چاپ کتاب و انتشار مجلات، تبادل پژوهشگر و همچنین پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشمحور اعلام کرد.
حجت الاسلام دکتر قنبری، معاون روابط عمومی و ارتباطات بین الملل دانشگاه جامعه المصطفی، با اشاره به اینکه جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه بین المللی اسلامی با تاکید بر وجود دانشجویانی بیش از صد ملیت و 400 رشته و گرایش صاحب گفتمان و پارادایم علمی جدید برای ارائه بحث های خود در دنیا است، فعالیت های جامعه المصطفی را تحت شش حوزه کلان دانشی (حوزه های علوم انسانی، فقه الاصول، قرآن و حدیث، علوم عقلی، فلسفه و کلام، تاریخ و سیره و مطالعات زبان ها و فرهنگ ها) به تفصیل شرح نمود. همچنین در راستای پیشنهادات و درخواست های همکاری دوجانبه بین المللی، وی ضمن معرفی پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی و پژوهشکده های مختلف آن، امکان همکاری پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد را با پژوهشکده مطالعات اسلامی علوم انسانی با تاکیدی که بر فعالیت های جدی اسلام و غرب دارد و همچنین مجتمع عالی علوم انسانی اسلامی و به ویژه ارتباطات و همکاری های علمی بین المللی در حوزه علوم انسانی و اسلامی با 33 نمایندگی جامعه المصطفی در خارج از کشور، دانشگاه اسلامی غنا، دانشگاه جاکارتا، کالج اسلامی لندن اشاره نمود. وی در پایان به منظور تسهیل این همکاری ها خواستار تمدید و توسعه مفاد تفاهمنامه قدیم دانشگاه فردوسی مشهد با نمایندگی مشهد جامعه المصطفی و انعقاد توافق نامه اختصاصی پژوهشکده به منظور ارتقای همکاری های پژوهشی و بین المللی با جامعه المصطفی شد.
در پایان حجت الاسلام دکتر نعمتی، مسئول دفتر ارتباطات بین الملل پژوهشکده با اشاره به فضای علوم انسانی در نمایندگی های خارج از کشور جامعه المصطفی، خواستار ایجاد ارتباطات در حوزه ی علوم انسانی اسلامی با مراکز فعال جامعه المصطفی هم به صورت آموزشی و هم پژوهشی شد.