اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی-زیارتی دانشجویان بین المللی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز پنجشنبه 11 فروردین 1401 اولین جشنواره فرهنگی-زیارتی دانشجویان بین المللی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد به کار خود پایان داد. در مراسم اختتامیه این جشنواره که از ششم تا یازدهم فروردین ماه سال جاری برگزار گردید دکتر زینب موذن زاده دبیر جشنواره طی سخنانی گزارشی از برگزاری آن ارائه نمود. وی در سخنان خود هدف از این جشنواره را ایجاد فضایی معنوی در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) همچنین ایجاد فضایی که در آن دانشجویان بیشتر حس دوستی و نزدیکی پیدا کرده و از اختلافات دوری نمایند. دکتر موذن زاده به برگزاری کارگاه ها و مسابقات ورزشی و فرهنگی طی برگزاری جشنواره، بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری مشهد و نشست های صمیمانه مسئولین وزارت علوم تحقیقات و فناوری با دانشجویان به عنوان برنامه های این جشنواره اشاره نمود. وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد دانشجویان با دو بال تعهد و تخصص می توانید اوج بگیرید و چشم همه ما برای آسایش و سعادت به شما دانشجویان است. ما تلاش کردیم پیام صلح و دوستی را از طریق شما دانشجویان به همه جای دنیا منتقل کنیم. وی در ادامه سخنان خود از همکاران دست اندرکاران در اجرای این جشنواره تلاش کردند تقدیر و تشکر نمود.

دکتر شمسی پور مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم سخنانی را در ارتباط با تقابل جبهه حق وباطل عنوان نمود. همچنین نکاتی را در خصوص مواجهه میان دو جبهه اسلام که اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی است بیان کرد. وی تاکید کرد که هرکجا جمهوری اسلامی پیشرفت هایی داشته مرهون حرکت مجاهدانه در مسیر اسلام ناب محمدی بوده است و گفت ما نمی توانیم نسبت به این کارزار بی تفاوت بوده و باید بیاندیشیم که در کجای آن قرار گرفته ایم. 

همچنین در این برنامه دکتر داداش پور معاون وزیر و رئیس سازمان دانشجویان و دکتر رازقی مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از زحمات برگزارکنندگان این جنشواره در دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر به عمل آوردند.

دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت میزبان اصلی میهمانان این جشنواره حضرت رضا (ع) هستند و ما افتخار می کنیم که به زائران آن امام خدمت نمائیم. وی پس از ابراز خرسندی از حضور دانشجویان بین المللی دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد از زحمات همکاران این دانشگاه در برگزاری این جشنواره تشکر نمود.

در ادامه این مراسم دکتر مصلح زاده مشاور رئیس سازمان دانشجویان وزارت عتف نیز به برگزاری کارگاه آموزشی برای دانشجویان پرداخت.

در پایان مراسم از برندگان مسابقات برگزار شده در این جشنواره در بخش پسران تقدیر به عمل آمد.

 

IMG_0404.JPG

 

IMG_0439.JPG

 

IMG_0513.JPG

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه