گفتگو با معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

با توجه به درج خبری در رسانه های خبری در مورد تحصیل رایگان دانشجویان افغانستانی در مقطع دکتری دانشگاه فردوسی مشهد ، روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفتگویی با دکتر هاشمی معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در همین خصوص  انجام داده است که نتیجه این گفتگو در زیر درج شده است.

از دیرباز بسیاری از مهاجران افغان در کشور ما زندگی ‌کرده‌ و زاد و ولد کرده‌اند، در نظام آموزش و پرورش ایران بزرگ شده‌اند و تعدادی از آنان نیز با شرکت در آزمون سراسری و در صورت احراز شرایط، در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به صورت نوبت اول یا نوبت دوم پذیرفته شده‌اند.

طبق ضوابط، دانشجویان افغان پذیرفته شده در کنکور سراسری در صورتی که در کدرشته‌های روزانه پذیرفته شوند به دلیل این‌که تبعه ایران نیستند نمی‌توانند از آموزش رایگان استفاده کنند و باید با پرداخت شهریه، ادامه تحصیل دهند.

بر این ارساس و با درخواست موسسات عضو هیات امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی برای تعیین شهریه دانشجویان غیرایرانی که از طریق آزمون‌های سراسری در دوره‌های روزانه پذیرفته شده یا می‌شوند، هیأت امنا در نهمین نشست خود ، شهریه دانشجویان غیرایرانی را از نیم‌سال دوم سال تحصیلی 96-97 به شرح ذیل تعیین کرد.

  1. مقطع کاردانی، کارشناسی و دکتری عمومی: 50 درصد شهریه نوبت دوم
  2. مقطع کارشناسی ارشد: 25 درصد شهریه نوبت دوم
  3. مقطع دکتری Ph. D. و دکتری تخصصی: بدون شهریه

 

کانال اخبار دانشگاه فردوسی مشهد

https://telegram.me/ferdowsium

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه