گفتگو با رئیس مرکز بهداشت دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :


مرکز بهداشت و درمان دانشگاه فردوسی مشهد در دو بخش بهداشت شامل: کنترل، ارزیابی و ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش سطح بهداشت در مکان‌های عمومی، غذاخوری‌ها، خوابگاه‌ها، بوفه‌ها و تریاهای دانشگاه، و بخش درمان شامل: ارائه خدمات پزشکی عمومی، داروخانه، تزریقات و پانسمان، دندان‌پزشکی، در طول شبانه روز فعالیت دارد.


این مرکز در پردیس دانشگاه و جنب ساختمان مدیریت خدمات دانشجویی قرار دارد و شامل واحد­های :پزشک، دندان‌پزشک، بهداشت ، پرستاری، پزشک معتمد، داروخانه و اورژانس است.


روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد پیرامون خدمات مرکز بهداشت در دانشگاه گفتگویی با خانم دکتر پاسالار رئیس این مرکز انجام داده است که حاصل این گفتگو در ذیل درج شده است:


مرکز بهداشت دانشگاه فردوسی مشهد همه روزه به جز روز های تعطیل و پنجشنبه ها از ساعت 7 صبح تا 14:30 با کادر متشکل از پزشک ، پرستار ،واحد بهداشت به مانند سال های گذشته فعال می باشد.


یک دستگاه آمبولانس با خدمات دهی 24 ساعته و داروخانه از دیگر امکانات مجموعه مرکز بهداشت دانشگاه فردوسی مشهد است.


مرکز بهداشت دانشگاه فردوسی مشهد با شروع سال تحصیلی جدید ، با پرسنل مجرب و یک دستگاه آمبولانس  آماده خدمت رسانی به دانشجویان ساکن در خوابگاه ها می باشد.


واحد بهداشت محیط ، مرکز بهداشت دانشگاه بر کلیه اماکن دانشگاهی از جمله خوابگاه ها ، تریاها ، غذاخوری ها ، دانشگاه ها و آزمایشگاه ها و دیگر مکانهای موجود به صورت مداوم و مجدانه نظارت دارد و در هر محلی از دانشگاه یک یا چند نیروی بهداشت محیط حضور دارند که به صورت مداوم وضعیت بهداشت اماکن را بررسی می کنند .


خدمات واحد دندانپزشکی مرکز بهداشت دانشگاه فردوسی مشهد که توسط دکتر ولی پور در روزهای زوج ارائه می شود برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با 50 % تخفیف نسبت به تعرفه نظام پزشکی مشغول به ارائه خدمات می باشد .


داروخانه مستقر در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد بر طبق اساسنامه  مرکز بهداشت استان نسخ آزاد و بیمه را پذیرش می­کند. ساعت کار این واحد از ساعت 13 لغایت 14:30 و 18 لغایت 21 می باشد.


مرکز بهداشت دانشگاه فردوسی مشهد در طول سال به مناسبت های مختلف طرح های متفاوتی مانند هفته سلامت ، هفته خوابگاه ها ، هفته گرامیداشت مقام زن و از همه مهمتر طرح پایش سلامت را که یک طرح وزارتی است و در سراسر کشور اجرا می شود  را در دستور کار خود دارد .


شرکت تمامی دانشجویان جدید الورود در کلیه مقاطع اعم از کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این طرح ضروری می باشد و ثبت نام کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی منوط به ارائه برگه شرکت در طرح پایش سلامت به همراه مدارک لازم برای ثبت نام می باشد .


طرح پایش سلامت در سه مرحله ،مرحله اول مرکز بهداشت ، برای بررسی های چشم پزشکی و دندانپزشکی و شرح حال بیمار و مرحله دوم مرکز مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد و مرحله سوم ، تربیت بدنی انجام می گیرد .


برطبق بررسی ها و آزمایشات انجام شده در طی دوسال گذشته بالای 90 درصد از کمبود ویتامین D رنج می برند. که تمامی آنها از این کمبود بی اطلاع اند . طی طرح پایش سلامت ،در سال جاری برای نخستین بار در ایران یک دُز تک واحدی ویتامین D به همراه یک عدد بروشور حاوی اطلاعاتی در مورد عوارض کمبود ویتامین D و نحوه دریافت و مصرف آن به دانشجویان شرکت کننده در این طرح داده می شود./همتی


.


.



کانال اخبار دانشگاه فردوسی مشهد


https://telegram.me/ferdowsium


آخرین اخبار