نشست صمیمی رییس دانشگاه فردوسی مشهد ، با فعالان انجمن‌های علمی این دانشگاه برگزار شد.

ارسال شده در تاریخ :


به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست صمیمی انجمن‌های علمی با ریاست دانشگاه که در سالن شورای سازمان مرکزی برگزار شد، دکتر کافی، با بیان اینکه دانشگاه به نهاد و تشکل‌ها پویاست ، اظهار داشت : در هر زمانی‌که گروه‌ها و دانشکده‌های دانشگاه فردوسی مشهد برنامه ای برای اجرا در پیش دارند ، انجمن‌های علمی این دانشگاه به یاری آن‌ها می‌آیند که این توانمندی بسیار ارزشمند است.


رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه در روز دانشجو وزن سیاسی، اجتماعی و عدالت‌خواهی پررنگ‌تر است، تصریح کرد: استاندار خراسان رضوی قول داده‌اندکه جلسه‌ای در استانداری با حضور معاونان و مدیران استانداری جهت بررسی وضعیت انجمن‌های علمی و حمایت از آ‌ن‌ها برگزار شودکه امیدواریم به‌زودی امکان دیدار وی با این انجمن‌ها فراهم شود.


رئیس دانشگاه بیان کرد: ما نیازمند یکسری چهره‌های شاخص دانشجویی برای شرکت در المپیادها، ‌جشنواره‌های خوارزمی از جانب دانشگاه فردوسی مشهد هستیم که انجمن‌های علمی باید از الان برای آن برنامه‌ریزی کنند و ظرفیت‌های لازم را در نظر بگیرند .


دکتر کافی با تأکید بر اینکه اکنون دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاهی قرار دارد که بسیار مورد مشورت قرار می‌گیرد، عنوان کرد: بحث تأسیس دهکده انجمن‌های علمی و دبیرخانه دائمی نمایشگاه پژوهش را دنبال خواهیم کرد.


رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه علوم انسانی بسیار مهم محسوب می‌شود و فعالیت‌های انجمن‌های علمی این حوزه قابل‌تقدیر است، گفت: باید به دنبال روش هایی بود تا جایگاه علوم انسانی در نمایشگاه پژوهش و جشنواره‌ها محفوظ بماند.


دکتر کافی ابراز امیدواری کرد : در سال آینده فعالیت انجمن‌های علمی در برگزاری نمایشگاه پژوهش محور قرارگرفته  و از این انجمن ها استفاده بیشتری انجام می شود.


وی بابیان اینکه برگزاری چنین جلساتی به معنی حل تمام مشکلات نیست ، یادآور شد: دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد پیشتاز مسئولان،‌ کارمندان و اساتید آن هستند.


دکتر علی یوسفی، معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: بسیار تلاش کردیم که فعالیت انجمن‌های علمی را ارتقاء دهیم به‌طوری‌که فعالیت‌های دانشجویی باعث افتخار شود زیرا اگر دانشگاه بخواهد رونق و پویایی پیدا کند، باید دانشجو محور باشد.


وی با تأکید براینکه بحث مطالبات انجمن‌های علمی بسیار جدی بوده ولی از طرفی باید محدودیت‌ها را نیز در نظر داشت، ادامه داد: ارتقای فضای فعالیت جزو راهبردهای حوزه فرهنگی محسوب می‌شود و تا سال 1399 پیش‌بینی‌شده که فضای بسیار مناسب‌تری ایجاد شود.


معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد بابیان اینکه باید چارچوب روشنی در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم و مسیر مشخصی برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تعریف شود، تصریح کرد: در نگاه کوتاه‌مدت طی پنج سال آینده باید موقعیت و فعالیت‌های فرهنگی انجمن‌های علمی، تشکل‌ها و کانون‌ها ارتقاء یابد.


وی با تأکید براینکه برنامه روشنی درزمینه ارتقاء توانمندی فعالان تدارک دیده‌شده است گفت: جای برخی از آموزش‌های ضروری برای انجمن‌های علمی خالی است که برای آن‌ها نیز برنامه‌ریزی‌شده است.


معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد از تجهیز دبیرخانه جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها که بیشتر فعالیت انجمن‌های علمی را در برمی‌گیرد، خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد فضای اختصاصی برای انجمن‌های علمی دانشگاه به‌ طور مکرر دنبال شده و دانشگاه نیز آن را در اولویت خود دانسته است.


وی به تقدیر از فعالان هفته پژوهش در دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و گفت: زمینه تشکیل صندوق حمایت مالی از انجمن‌های علمی که در چهارچوب شورای دبیران ارائه شود و محور اصلی آن تقدیر از فعالیت‌های انجمن‌های علمی باشد تا حدودی فراهم‌شده است.


در ادامه توکلی دبیر کل انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد تأکید کرد: مدیریت فرهنگی دانشگاه نسبت به دوره قبل اهمیت و احترام خاصی برای انجمن‌های علمی این دانشگاه قائل بوده است.


در پایان سایر مسئولان انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست نظرات خود را بیان کردند.



16042


16043

آخرین اخبار