نشست کمیته معین ناظر بر فعالیت ها و معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با تشکل های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

نشست صمیمانه کمیته معین ناظر بر فعالیت های تشکل های اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد با تشکل های دانشجویی  دانشگاه با حضور دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی، دکتر کرمانی مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه ، دکتر رئیسیان نماینده وزارت علوم در هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی، مرتضی ایمن شهیدی رئیس اداره حراست دانشگاه. حجت الاسلام طلابیگی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دبیران تشکل های دانشجویی به همراه دبیر شورای هماهنگی کانون ها و دبیر شورای انجمن های علمی دانشگاه فردوسی مشهد روز شنبه 3 آبان ماه 1399 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فاد، دکتر حمید رضا طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) اظهار نمود: در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه تصمیم گرفت برای بهبود فعالیت تشکل های دانشجویی و برنامه ریزی برای دوران پس از کرونا سلسله جلساتی با نمایندگان و دبیران تشکل های دانشگاه فردوسی مشهد برگزار کند.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه با اعلام اینکه امیدوار است این جلسات ادامه پیدا کند، اظهار کرد: برنامه های تشکل ها در فضای مجازی بنا بر مجموعه مقررات موجود و ابلاغیه های وزارتی، چنانچه با نام و نشان واحدهای دانشجویی دارای مجوز دانشگاهی باشد، نیازمند اخذ مجوز و هماهنگی خواهد بود. وی افزود: در عین حال تشکل های دانشجویی ما را پشتیبان خود بدانند.

دکتر طاهری در پایان سخنان خود با تشکر از تشکل های دانشجویی برای فعالیت های جاری بیان داشت: امیدوارم در این شرایط که حضور دانشجویان در دانشگاه ممکن نیست تشکل های دانشجویی دانشگاه فعالیت های سازنده خودشان را در فضای مجازی گسترش دهند.

دکتر کرمانی مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه نیز در این نشست عنوان کرد: فعالیت های دانشجویی در دانشگاه در حال حاضر و به جز در موارد خاص، صرفا مجازی است. وی با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری  اظهار نمود: این حوزه برای دانشجویان نو ورود برنامه های خاصی ترتیب داده است و از تشکل ها درخواست کرد برنامه هایی برای معرفی  خودشان در اختیار مدیریت قرار دهند تا در مراسم دانشجویان نو ورود استفاده شود.

لازم به ذکر است پس از سخنان دکتر رئیسیان نماینده وزارت علوم در هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه با محوریت لزوم رعایت مقررات و مصوبات ستاد ملی کرونا در فعالیت های داوطلبانه دانشگاهی، و حجت الاسلام طلابیگی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خصوص لزوم فعالیت بیشتر تشکل ها در دوران کرونا به ویژه در فضای مجازی، دبیران تشکل های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تشکر از برگزاری این نشست، نظرات خود را با تمرکز بر موارد زیر عنوان کردند.

درخواست توجه بیشتر به تشکل ها و برنامه های آنها

لزوم صیانت از حیات تشکل ها و فعالیت های آنها در دوران کرونا

عدم سختگیری غیرضروری در اخذ مجوز برنامه های تشکل ها

تسهیل پرداخت هزینه برای برنامه های مصوب تشکل ها

همکاری بیشتر با تشکل ها برای اجرای حضوری برخی از برنامه ها

news9924015

news9924014

news9924016

news9924017

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه