نشست دانشجویان و فعالان فرهنگی کشور عراق با مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

نشست 30 تن از دانشجویان و فعالان فرهنگی کشور عراق با مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد روز چهارشنبه 9 مردادماه 1398 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، در این نشست که با حضور دکتر هاشمی مشاور عالی رئیس دانشگاه، دکتر قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه، دکتر سپهر مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه، دکتر مؤذن‌زاده رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه، دکتر تقوی رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه همچنین دانشجویان و فعالان فرهنگی کشور عراق برگزار شد، دکتر هاشمی اظهار نمود: دانشگاه فردوسی مشهد سومین دانشگاه ایران و دومین دانشگاه جامع کشور می‌باشد که دارای 13 دانشکده و 7 مرکز پژوهشی همچنین دارای 810 عضو هیئت‌علمی و بیش از 25 هزار دانشجو است که  بیش از 1700 دانشجو از 17 کشور خارجی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد در سال‌های اخیر در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی پیشرفت خوبی کرده است و در رتبه‌بندی لایدن دارای رتبه زیر 500 در جهان است و ادامه داد: برای دانشگاه فردوسی مشهد ارتباط علمی و همکاری‌های علمی با کشورهای همسایه در اولویت است و این دانشگاه آمادگی پذیرش دانشجویان بیشتری از کشور عراق را دارا می‌باشد.

سپس دکتر سپهر مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: دانشگاه فردوسی مشهد در سال جاری هفت دهه فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد و هفتادمین سال تأسیس این دانشگاه همراه با برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت هفتادسالگی دانشگاه همراه خواهد بود.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشگاه فردوسی مشهد تلاش می‌نماید به همین مناسبت امسال در سطح پردیس فضای متنوعی برای اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی ایجاد کند و اظهار امیدواری نمود دانشجویان بین‌المللی و دانشجویان عراقی در کنار خانواده بزرگ دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد در این برنامه‌های فرهنگی حضور فعال داشته باشند.

دکتر قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه نیز به اشتراکات دو کشور عراق و ایران از گذشته تاکنون اشاره نمود و با توجه به همکاری‌های علمی دو دانشگاه، آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای گسترش این همکاری‌ها و پذیرش دانشجو از کشور عراق اعلام نمود.

وی دانشگاه فردوسی مشهد را دارای گسترده‌ترین روابط علمی بین‌المللی با کشور عراق معرفی کرد و افزود: در حال حاضر نزدیک به 700 دانشجوی عراقی و 200 فارسی آموز در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند .

دکتر قبول با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضاشده با دانشکده‌ها و مراکز پژوهشی کشور عراق، کلیه این تفاهم‌نامه را اجرایی ذکر کرد که بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها روزانه برنامه‌های متنوع آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی برگزارمی‌شود و در پایان از همکاری بیشتر دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های کشور عراق ابراز رضایت نمود.

این نشست با سؤالات دانشجویان عراقی پیرامون وضعیت تحصیل و پذیرش در دانشگاه فردوسی مشهد و پاسخ مسئولان پایان یافت.

843251

843252

843253

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه