ششمین مدرسه فصلی آب و توسعه پایدار با همکاری میز آلمان در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، ششمین مدرسه فصلی آب و توسعه پایدار با همکاری میز آلمان در دانشگاه فردوسی مشهد و مشارکت دانشگاه‌های ماربورگ،  تهران و دانشگاه تربیت مدرس با حمایت بخش تبادلات آکادمیک آلمان DAAD، روز دوشنبه ۵ آذرماه 97 در 4 بخش اصلی درباره موضوع آب و توسعه پایدار از زوایای مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با سخنرانی دکتر عادل سپهر، دکتر آذر زرین، دکتر کامران داوری، تعدادی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر علاءالدینی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در تالار فارابی دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
در ابتدای نشست، دکتر عادل سپهر، مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن ابلاغ پیام تشکر دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از برگزارکنندگان این نشست،  پیرامون نقاط بحرانی و برگشت‌ناپذیر در اکوسیستم مطالبی ارائه نمود. شناخت نقاط آستانه بحرانی و توان تاب‌آوری اکوسیستم موضوع موردبحث دکتر سپهر در ارتباط با توسعه پایدار بود.

خشک شدن دریاچه‌های ایران از موارد تغییرات اکوسیستم بود که در  سخنرانی دکتر عادل سپهر مطرح شد.
سپس خانم دکتر زرین، عضو هیئت‌علمی گروه جغرافیا، پیرامون تغییرات اقلیمی و چالش‌های توسعه پایدار ارائه موضوع نمود. نقش تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی، موضوعی بود که در سخنرانی خانم دکتر زرین مطرح گردید که باید در مسائل توسعه پایدار به آن توجه نمود.
دکتر کامران داوری عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز دیگر سخنران این نشست بود که در سخنرانی خود بر نقش دیپلماسی آب در حل چالش‌ها و بحران‌های زیست‌محیطی اشاره کرد.
در قسمت انتهایی این فروم نیز در خصوص ساختارهای آموزشی بین‌المللی در کشور المان بالأخص دانشگاه فیلیپس-ماربورگ معرفی و نیز در مورد مدل‌های همکاری مشترک میان دانشگاه‌ها، فرصت‌های مشترک مطالعاتی میان دانشگاه فردوسی مشهد و ماربورگ آلمان بحث شد.
این مدرسه که در روز نخست به‌صورت عمومی مورد استقبال گسترده دانشجویان قرار گرفت، از روز سه‌شنبه 5 آذرماه 97 به مدت سه روز به‌صورت کارگاه‌ها و سخنرانی‌های تخصصی برای دانشجویان پذیرفته‌شده این دوره آموزشی بین‌المللی در دانشگاه فردوسی مشهد، برگزار می‌شود.

from9792

from9793

841370

841371

841372

841373

841374

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه