سخنرانی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه تورنتو

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، به دنبال دعوت بخش تمدن های خاورمیانه و خاور نزدیک دانشگاه تورنتو، دکتر جواد عباسی، عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۹ فروردین ماه 1398 در این دانشگاه سخنرانی کرد.

دکتر عباسی در این سخنرانی که با عنوان «میراث بلندمدت مغولان در ایران» ارائه شد، به بررسی تاثیرات حاکمیت مغولان بر سیاست، جامعه و فرهنگ ایران پرداخت. در حاشیه این سخنرانی پیرامون زمینه های همکاری دانشگاه تورنتو با دانشگاه فردوسی مشهد از جمله تبادل دانشجو و فارسی آموزی دانشجویان دانشگاه تورنتو در دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفتگو شد‌.

انتشار مجله ایران نامک در دانشگاه تورنتو با همکاری اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد از جمله دستاوردهای سفر وی بود.

جدیدترین شماره مجله «ایران نامک» در حوزه مطالعات ایران در دانشگاه تورنتو در نکوداشت استاد محمدعلی اسلامی ندوشن منتشر شد و در این ویژه نامه که با همکاری دکتر جواد عباسی و دکتر محمود فتوحی، اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی منتشر شد، مقالاتی از ایشان و استاد دکتر محمدجعفر یاحقی و خانم ها دکتر فرشته محمدزاده دانش آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد و اعظم نیکخواه فاروقی دانشجوی دوره دکتری این رشته به چاپ رسیده است.

برای مشاهده مجله ایران نامک اینجا را کلیک کنید

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه