تفاهم ناهه همکاری مشترک بین دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوردبا کشور اسپانیا منعقد شد

ارسال شده در تاریخ :

تفاهم ناهه همکاری مشترک بین دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوردبا کشور اسپانیا منعقد شد. این تفاهم نامه توسط اسما انتظاری دانشجوی مقطع دکتری، رشته صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد که در سال ۲۰۲۰ طی تعاملاتی با استادان گروه صنایع غذایی دانشگاه کوردبا داشت، جهت گذراندن دوره فرصت مطالعاتی و با همراهی دفتر مدیریت انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد و استادان گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی تکمیل و در مارس ۲۰۲۱ به امضا ریاست دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوردبا رسید.

دانشگاه کردوبا با نام اصلی University of Córdoba یک دانشگاه دولتی است که در سال 1962 تاسیس شده است . این دانشگاه که بیشتر به کارهای تحقیقاتی می پردازد، دارای هفت دانشکده می‌باشد و در حال حاضر 17000 دانشجوی جاری در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آن مشغول تحصیل هستند که 9%  آن دانشجویان بین المللی می باشند.

دانشگاه کردوبا در نظام رتبه بندی تایمز دارای رتبه جهانی 801-1000 است و در بین دانشگاه های اروپا نیز رتبه 151-200 را دارد. همچنین این دانشگاه جزو دانشگاه های مورد تایید وزارت عتف می‌باشد.

شایان ذکر است که دانشگاه کوردبا یکی از دانشگاه های معتبر و قدیمی اروپا به ویژه در زمینه علوم کشاورزی می باشد و تحقیقات گسترده کشور اسپانیا در حوزه زعفران بسیار حائز اهمیت است.

چشم انداز همکاری های علمی پژوهشی بین دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوردبا در حوزه های یاد شده از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در مراسم امضاء این تفاهم نامه یادآور شد که همکاری با دانشگاه های برتر اروپایی با توجه به مسائل مورد علاقه دانشگاه فردوسی مشهد و این دسته دانشگاه ها جزء الویت های سال 1400 دانشگاه فردوسی مشهد به شمار می آید

 همچنین دکتر احسان قبول، مدیر همکاری های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی نیز با تشکر از خانم انتظاری فرآیند امضاء شدن این تفاهم نامه را به عنوان یک الگوی مناسب برای فعالیت های دانشجویان دکتری معرفی کرد به این ترتیب که دانشجویان دکتری می توانند برای فرصت مطالعاتی دوره دکتری خود با دانشگاه‌های برتر اروپا و جهان ارتباط برقرار کنند و گرنت لازم را از سوی این دانشگاه ها اخذ نمایند و مدیریت بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد آمادگی هرگونه همکاری و مکاتبه در این خصوص را با دانشگاه های برتر جهان دارد.

مشاهده تفاهم نامه

1400012302

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه