تجلیل از عضو هیئت‌علمی گروه شیمی دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان شیمیدان برجسته کشور

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، در بیست و یکمین سمینار شیمی‌فیزیک ایران دکتر محمدحسن انتظاری عضو هیئت‌علمی گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان شیمیدان برجسته کشور انتخاب و از فعالیت‌های علمی ایشان تجلیل شد.

بیست و یکمین کنفرانس شیمی‌فیزیک انجمن شیمی ایران در روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷ با حضور بیش از چهل نفر از اساتید و شیمی فیزیکدانان مجرب کشور همچنین دانشجویان دکترای تازه فارغ‌التحصیل شده یا در شرف فراغت از تحصیل و همچنین اساتید جوان دانشگاه‌های مختلف در تالار معلم دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز برگزار شد.

این کنفرانس به‌منظور ارتباط هر چه بیشتر دانشمندان شیمی‌فیزیک و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تبادل‌نظر درباره مشکلات پژوهشی، آموزشی، بررسی پیشرفت‌های اخیر این علم در جهان و همچنین ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت برگزار شد.

گفتنی است در طی برگزاری آیین افتتاحیه این کنفرانس از دبیران علمی و اجرایی و شیمیست برتر شاخه  شیمی‌فیزیک ایران در سال ۱۳۹۷ تجلیل شد که آقای دکتر محمدحسن انتظاری عضو هیئت‌علمی گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان شیمیدان برجسته کشور انتخاب و از فعالیت‌های علمی ایشان تجلیل شد.

لازم به توضیح است که مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی ایشان درزمینهٔ بررسی اثر امواج فراصوت در سنتز نانو ساختارها، نانو جاذب‌ها، نانو کاتالیزورها، نانوفوتوکاتالیزورها و بررسی عملکرد آن‌ها در حذف آلاینده‌های زیست‌محیطی است. همچنین تهیه فیلم‌های نازک به کمک روش‌های شیمیایی و الکتروشیمیایی باهدف دستیابی به سطوح فوتوکاتالیزوری، پوشش‌های مقاوم در برابر خوردگی و سطوح ابرآبگریز از دیگر زمینه‌های پژوهشی ایشان در سال‌های اخیر است. لازم به ذکر است پژوهش‌های نوین ایشان درزمینهٔ استخراج ترکیبات آنتی‌اکسیدانی از گیاهان دارویی، تحقیق در خصوص افزایش بهبود فعالیت ضد سرطانی نانو ذرات و کاربرد نانو ذرات در سنتز بیودیزل در حال اجراست.

با احترام – تقی زاده

840436

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه