برگزاری هشتمین نشست معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 9 کشور

ارسال شده در تاریخ :

هشتمین نشست معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 9 کشور، روز پنجشنبه 9 اسفندماه 1397، ساعت 13-9 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل شد.

دکتر بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن عرض خیرمقدم، توضیحاتی را در خصوص نگاه جدی به فرآیندهای پژوهشی و تولیدات علمی اعضای هیئت‌علمی ارائه نمودند.

سپس دکتر مصلحیان، مدیر پژوهشی دانشگاه به ارائه برنامه‌های انجام‌شده در دانشگاه فردوسی مشهد ازجمله ارزیابی و انتخاب 5 درصد منتخبین دانشگاه جهت ارائه خدمات ویژه‌بر اساس شاخص‌های کیفی، علم‌سنجی منطقه 9 و برنامه اجرایی دوره ویژه دانش‌آموختگان دکتری پرداخته و توجه ویژه به کلیه فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در قالب فعالیت‌های اثربخش و مسئولانه را به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مدیریت پژوهشی دانشگاه دانستند، تدوین آیین‌نامه استاد ممتازی، حمایت‌های تشویقی برای پژوهش‌های اصیل و تأثیرگذار، تسهیل مقررات پژوهشی و... را جزء برنامه‌های آتی این مدیریت شمردند.

در ادامه دکتر قنبری، رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی، توضیحاتی را در خصوص برنامه‌های در حال اجرا جهت ایجاد ارتباط و تعاملات بیشتر با سایر پارک‌های منطقه ارائه نمودند و به ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان تأمین‌کننده نیروی انسانی و بستر تجاری‌سازی ایده‌ها تأکید کردند. تشکیل شبکه پارک‌های علم و فناوری منطقه 9 در استان و جذب هر چه بیشتر شرکت‌های متقاضی منطقه در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی جزء اولویت‌های اجرایی این فعالیت هااست.

دکتر احسان قبول، مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه نیز در این نشست، گزارشی را مربوط به استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و آسیای میانه ارائه نمود. شناسایی ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌های منطقه و متناسب‌سازی آن با دانشگاه‌های کشورهای همسایه در سه سطح فرادست، هم‌تراز و فرودست و بر ایجاد زمینه‌های ارتباط بیشتر به‌ویژه از مسیر فعالیت‌های فرهنگی موردتوجه هر کشور تأکید نمودند.

دکتر وکیلی مدیر شبکه آزمایشگاه‌های دانشگاه فردوسی مشهد هم به ارائه گزارشی در خصوص شبکه آزمایشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد و عقد قرارداد بین دانشگاه‌های منطقه 9 و دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص تجهیز، واسپاری و ارائه خدمات به‌تفصیل اشاره نمودند.

در انتهای جلسه، هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ بین اعضا صورت گرفت که پاسخ لازم از سوی دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری و دکتر صال مصلحیان مدیر پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد ارائه گردید.

841816

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه