برگزاری دومین جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی در گفتگو با دبیر اجرایی این جشنواره

ارسال شده در تاریخ :

با توجه به برگزاری دومین جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی در تاریخ 20 و 21  آذرماه 1398 در دانشگاه فردوسی مشهد، روابط عمومی معاونت فاد دانشگاه گفتگویی با دبیر اجرایی این جشنواره انجام داده است که حاصل این گفتگو در ذیل درج‌شده است

دومین جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود و شامل بخش‌های گفتگوی آزاد دانشجویی، مناظره دانشجویی، میزگرد دانشجویی، کرسی نقد و نظر و کرسی مطالبه گری می‌باشد.

اختتامیه جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی که ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور است، روز پنجشنبه 21 آذرماه برگزار می‌شود و از دانشگاه‌های برتر که درزمینهٔ برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فعالیت کرده‌اند، تقدیر خواهد شد.

سابقه برگزاری جشنواره کرسی‌های آزاداندیشی به سال 1395 بازمی‌گردد که اولین دوره آن در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد. دوره دوم آن نیز ابتدا قرار بود در سال 97 در دانشگاه اصفهان برگزار شود که این امر محقق نشد. بااین‌حال دومین دوره این جشنواره در سال جاری و در آذرماه جاری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می گردد.

تمامی  118دانشگاه و مرکز آموزشی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که آثار خود را در سامانه وزارتخانه (درگاه فرهنگی) ثبت کرده‌اند در این رقابت حضور دارند. جشنواره نیز در سطح ملی برگزار می شود که محورهای اصلی آن نیز عبارت‌اند از: مناظره، نقد و بحث و نظر در این جشنواره سه محور فرعی با موضوعات آسیب‌های اجتماعی، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی و مسائل زنان هم‌جهت رقابت پیش‌بینی‌شده است.

با توجه به برگزاری مراسم اختتامیه در دانشگاه فردوسی مشهد، پیش‌بینی‌شده است حداقل دو نشست با عنوان «حدود آزادی در کرسی‌های آزاداندیشی» و «آسیب‌شناسی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها» جهت تبادل‌نظر بیشتر و باهدف ارتقاء سطح برگزاری کرسی‌ها، برگزار شود که جهت بهتر برگزار شدن و اثرگذاری بیشتر آن از صاحب‌نظران در سطح ملی استفاده خواهد شد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه