برگزاری آزمون سامفا توسط دانشگاه فردوسی مشهد در شهرهای بیروت، نجف و اربیل

ارسال شده در تاریخ :

پیرو نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص برگزاری آزمون سامفا در شهرهای بیروت، نجف و اربیل این آزمون با هماهنگی دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه در این مراکز برگزار شد.

طبق حکمی از سوی دکتر سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزاری آزمون سامفا (سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی) در شهرهای بیروت، نجف و اربیل به وی واگذار شد و با اقدامات انجام شده آزمون عمومی سامفا با حضور دکتر قبول و هماهنگی‌های نمایندگی دانشگاه در بیروت برگزار شد. در این آزمون که در روز پنج‌شنبه 27 دی‌ماه 97 برگزار شد، 22 نفر ثبت‌نام کرده بودند که شرکت‌کنندگان در دو بخش آزمون کتبی و شفاهی آزمون عمومی را پشت سر گذاشتند.

همچنین در روز جمعه 28 دی‌ماه 1397 نیز آزمون دانشگاهی سامفا در مراکز آموزش زبان فارسی وابسته به دانشگاه فردوسی مشهد در شهرهای نجف (دانشگاه الکفیل) و اربیل (دانشگاه صلاح الدین) برگزار شد. در مرکز نجف 24 نفر و در مرکز اربیل 40 داوطلب ثبت‌نام کرده بودند. همچنین در مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه هم آزمون عمومی و دانشگاهی با شرکت 57 داوطلب برگزار شد. در این آزمون دکتر باقری، سرپرست شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی وزارت عتف نیز از آزمون بازدید داشت.

این مرحله از آزمون سامفا برای چهارمین بار در داخل کشور و برای نخستین بار در خارج کشور برگزار شد. برگزاری این آزمون توسط وزارت عتف و سازمان سنجش کشور و همکاری وزارت خارجه و مدارس خارج کشور صورت گرفت.

همچنین در خارج کشور در شهرهای تفلیس، داکا و آنکارا نیز داوطلبانی در این آزمون شرکت کردند.

841666

841667

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه