استقبال از غرفه دانشگاه فردوسی مشهد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت

ارسال شده در تاریخ :

بر اساس قرارداد میان مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی و مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان لبنان این مرکز به نمایندگی از دانشگاه فردوسی مشهد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت شرکت و به معرفی توانمندی‌های دانشگاه در بخش‌های مختلف می‌پردازد.

دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی دانشگاه فردوسی مشهد در کشور لبنان به استادان، دانشجویان و دانش آموزان و عموم مردم لبنان معرفی کرد. وی همچنین با اشاره به نمایندگی دانشگاه فردوسی مشهد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و سازمان سنجش برای برگزاری آزمون سامفا (آزمون بسندگی زبان فارسی) در کشور لبنان، معرفی و ثبت‌نام در این آزمون را از دیگر اهداف دانشگاه بیان کرد و کشور لبنان را یکی از کشورهای هدف برای گسترش روابط در سیاست‌های دانشگاه معرفی کرد و با اشاره به تأسیس نمایندگی دانشگاه در لبنان شرکت در این‌گونه نمایشگاه‌ها را یکی از دستاوردهای کم‌هزینه و پربازده این نمایندگی‌ها برای دانشگاه معرفی کرد.

دکتر حسن عطوی نماینده دانشگاه در لبنان نیز با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم لبنان از غرفه دانشگاه فردوسی مشهد به تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان و دانش آموزان لبنانی اشاره کرد که تاکنون برای ثبت‌نام در مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان و رشته‌های مختلف دانشگاه فرم‌های لازم را تکمیل کرده‌اند.

وی معرفی کتاب‌های انتشاریافته از سوی انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد را از مسئولیت‌های غرفه دانشگاه بیان کرد. دکتر عطوی تصریح کرد در حاشیه این نمایشگاه نشستی علمی از سوی غرفه دانشگاه فردوسی مشهد با سخنرانی دکتر دلال عباس، استاد برجسته دانشگاه لبنان و خود وی در ارتباط با روابط فرهنگی ایران و لبنان و معرفی پیشرفت‌های علمی در ایران و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

یادآور می‌شود نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت از 15 آذرماه به مدت 10 روز کار خود را آغاز کرده است. این نمایشگاه یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های فرهنگی در خاورمیانه است که از کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند و امسال برای نخستین بار است که یک دانشگاه از ایران در این نمایشگاه پرمخاطب شرکت کرده است.

841431

841432

841433

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه