دکتر رضا پیش قدم، معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر این نشست با اشاره به وضعیت آموزشی موجود در کشور اتخاذ تصمیمات مهم و بنیادی در این حوزه را امری مهم و ضروری دانست و افزود: نباید از استانداردها کوتاه بیایم، استاندارد در حوزه دانشجویی، محیط دانشگاه و کیفیت کلاس و درس حق همه دانشجویان است. وی بیان کرد: برای رسیدن به استاندارهای آموزشی، اعضای هیأت علمی باید آموزش و پژوهش را بههم پیوند دهند و ارتباط متقابل بین آنها برقرار کنند. وی با تأکید براینکه انتخاب استاد نمونه یعنی در کلاس و آموزش طرح نو و بروز داشته باشد، یادآور شد: تألیفات و داشتن کتاب نشانه نمونه بودن نیست چرا که کتاب از مصادیق ترویج و پژوهش است و آموزشی نیست.
وی با بیان اینکه اخلاق حرفهای در دانشگاهها مورد توجه قرار گرفته است، افزود: اخلاق آموزشی اثرگذاری بیشتر دارد و باید نظامنامه اخلاق آموزشی تدوین شود.
در ادامه دکتر جواد ساده مدیر آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز یادآور شد: ما در دانشگاه فردوسی مشهد به بیش از 25 هزار دانشجو، خدمات آموزشی ارائه می نماییم و روزانه بیش از ۱۰ دانشنامه صادر می کنیم. وی تأکید کرد: ما امیدواریم هر دانشجو و مراجعه کنندهای با لبخند و رضایت از دانشگاه خارج شود. وی با بیان اینکه منشور حقوق، وظایف و منشور اخلاقی کارمندان طراحی شده است، افزود: نارضایتی دانشجویان بیشتر مربوط به یک سری سؤالات پر تکرار است. وی پیشنهاد داد: این سؤالات پرتکرار جمع آوری شده و بر روی سایت یا در مکانهای پرتردد برای جوابگویی و استفاده دانشجویان و مراجعان قرار گیرد.
وی تأکید کرد: کرامت انسانی و برخورد با مسئولان و دانشجویان و ایجاد فرصتهای برابر آموزشی در چارچوب آیین نامه ها از اهداف ما است.
در ادامه این نشست پنل تخصصی با موضوع مسائل آموزش عالی در سطح منطقه 9 برگزار گردید و حاضران در نشست ضمن ارائه پرسشهایی درخصوص موضوع افزایش توان اشتغالپذیری به جمع بندی محورهای این نشست پرداختند.