وزیر اطلاعات در دانشگاه فردوسی مشهد: بنا را بر این گذاشته ایم که امنیت را برای دانشگاه و نه بر دانشگاه فراهم کنیم

ارسال شده در تاریخ :

روز پنجشنبه 19بهمن ماه 1396 همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اولین مجمع عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد در تالار اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه برگزار گردید.

در این مراسم دکتر علوی وزیر اطلاعات و دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشته و به عنوان مهمان ویژه به ایراد سخنرانی پرداخت. دکتر علوی وزیر اطلاعات در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انتقلاب اسلامی از وعده الهی در پیروزی ستمدیدگان بر ستمگران سخن گفت.

دکتر علوی در سخنان خود اظهار داشت انقلاب اسلامی زمانی پیروز شد که صاحبنظران عرصه های سیاسی بدلیل شکست خوردن حرکت های قبلی سرخورده شده و عموما به امور دیگری مشغول گردیده بودند و امام راحل (ره) توانست تمام اقشار جامعه از جمله دانشگاهیان، حوزویان، کسبه و غیره را به عرصه مبارزه با استکبار وارد کند که این کار آسانی نبود. امروز جوانان ما بدون اینکه نگاهشان به شرق و سوسیالیست و یا غرب و لیبرالیست باشد، نگاهشان به اسلام که جامع همه ابعاد و در بردارنده همه مزیت هاست، می باشد.

وی در خصوص دانشگاه ها عنوان کرد: شرط شکوفایی دانشگاهی چه در عرصه دانش و پژوهش، سیاست، اجتماعی و فرهنگی، آرامش در قالب پرسشگری دانشجو و پاسخگویی استاد است.

وی افزود همانگونه که اقتصاد نیاز به امنیت دارد، همانطور که هنرمند نیازمند آرامش است، دانشگاه نیز نیاز به آرامش دارد. وی بهترین نوع امنیت را امنیت برای همه جامعه و توسط همه جامعه عنوان کرد. وی گفت بهترین امنیت امنیتی است که علاوه بر دانش پایه بودن، مردم پایه باشد. دکتر علوی در سخنان خود تاکید کرد اگر کرامت انسانها حفظ شود امنیت بی بدیلی حاکم خواهد شد. در همین راستا وزیر اطلاعات اظهار داشت اگر امنیت دانشگاه را متکی به خود کنیم و امینت آن را به مدیریت دانشگاه، استاد و دانشجو بسپاریم، در دانشگاه دیگر مشکل امنیتی نخواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: در دولت یازدهم از سال 1392 با واگذاری امنیت دانشگاه به خود دانشگاه ما شاهد هستیم که سال به سال دایره برنامه های روز دانشجو گسترش بیشتری پیدا می کند و در عین حال هیچ گونه هنجارشکنی در دانشگاه ها به چشم نمی خورد.

دکتر علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود گفت: به خود می بالم که عضو کوچک دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد می باشم.

um.96.111111111111

um.96.22222222222222

um.96.3333333333333333

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه