نشست مسئولان و جمعی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد با آیت‌الله اشرفی شاهرودی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی معاونت فاد، این نشست با حضور دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، حجت‌الاسلام دکتر حسینی مطلق رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حمیدرضا طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه همچنین جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در بیت آیت‌الله اشرفی شاهرودی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی آیت‌الله اشرفی، تعامل حوزه و دانشگاه در دانشگاه فردوسی مشهد را در سیر تاریخ  هفتادساله دانشگاه نمونه بارز این وحدت دانست و افزود: اساتید و مفاخر دانشگاه مانند مرحوم آشتیانی، استاد مدیر شانه چی و واعظ زاده از بزرگان حوزه بودند که در دانشگاه فردوسی مشهد سال‌ها به تربیت دانشجو پرداختند و ادامه داد:  پژوهشکده مطالعات علوم اسلامی در علوم انسانی و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان (حوزه شهید بهشتی) در دانشگاه نمونه‌های موفق آموزش و تحقیق دروس حوزوی در دانشگاه می‌باشد.

دکتر کافی  اظهار داشت:  دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اساتید گروه معارف اسلامی و ائمه جماعات دانشگاه نیز نقش مهم و تأثیرگذاری در دانشگاه دارند و دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه در طی تحصیل در دانشگاه باارزش‌های اسلامی آشنا می‌شوند که این مهم از افتخارات دانشگاه فردوسی مشهد است.

وب در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد شهید مفتح اظهار نمود:  درب‌های دانشگاه به روی همکاری و تعامل هرچه بیشتر با حوزه باز است.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این نشست،  ضمن خیرمقدم به اساتید حوزه و دانشگاه و تشکر از آیت الله اشرفی شاهرودی جهت برگزاری این دیدار، مقدمه علم را تزکیه بیان کرد و افزود: حوزه می‌تواند این مهم را در کنار دانشگاه رقم بزند و در ادامه دو نکته مهم از بیانات رهبری که می‌تواند سرلوحه فعالیت جامعه دانشگاهی و حوزوی باشد را به ‌این‌ترتیب بیان نمود: ابتدا بسترسازی برای ازدواج آسان و پایدار برای دانشجویان  است که در این زمینه با حمایت رئیس محترم دانشگاه فردوسی مشهد  چهار هزار متر زمین برای مسکن دانشجویان متاهل اختصاص داده‌شده است و نکته‌ بعدی اهتمام به وضعیت خانواده‌های حاشیه شهر مشهد است که دانشگاهیان و حوزویان باید با تمام توان به کمک این قشر آسیب‌پذیر بروند و مشکلات این خانواده‌ها را تا حد امکان رفع کنند

آیت‌الله اشرفی شاهرودی از اساتید بزرگ حوزه علمیه مشهد در این دیدار اظهار نمود:  گفتار و‌ منش اساتید و حوزویان باید بر اساس آموزه‌های اسلامی باشد و برای اداره کشور باید دلسوز واقعی باشیم دانشگاهیان باید در اداره کشور تمام اهتمام خود را بگذارند. چون تا دلسوز واقعی نباشیم کاری برای پیشرفت کشور انجام نمی‌شود.

آیت‌الله اشرفی شاهرودی عنوان کرد: دانشگاه نقش مهمی در اداره کشور دارد و کشور ایران منابع زیادی دارد و صنعت ما باید به‌وسیله دانشجویان در خدمت مردم باشد، دانشگاه نباید در درس تئوری خلاصه شود بلکه باید در عمل به سمت تعالی و پیشرفت کشور باشد و  مدیریت دانشگاه باید برای این مهم برنامه‌ریزی کند.

استاد حوزه علمیه مشهد در ادامه سخنان خود اظهار  داشت : چرا نباید از علم روز جهت تولید بهره بگیریم. ما تا دلسوز واقعی نباشیم این مهم در زندگی مردم ایران تجلی پیدا نمی‌کند، نباید دین را ضد ترقی و مانع عقب‌افتادگی بدانیم این تفکر غربی است که به دنبال ضربه زدن به اسلام می‌باشد، من از مهمانان محترم تقاضا می‌کنم از کتاب نهج‌البلاغه غافل نشوند زیرا اساتید با انس گرفتن با این کتاب می‌توانند در تربیت دانشجویان خود نقش مهمی ایفا کنند.

وی ادامه داد : آموزش ما باید بر اساس علوم اسلامی تدوین گردد و نقش و تأثیرگذاری اساتید در دانشگاه خیلی مهم است و امیدوارم از این نقش غافل نشوید. من آرزو دارم اساتید برای کشور و دانشجویان دلسوز واقعی باشند.

آیت‌الله اشرفی شاهرودی در پایان سخنان خود اعلام نمود:  گزارش‌ها دانشگاه را به اطلاع ما برسانید ما از افتخارات و پیشرفت‌های علمی دانشگاهیان قلبا خوشحال می‌شویم.

dedar989201

dedar989202

dedar989203

dedar989204

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه