معاون اداری مالی وزارت علوم: حل مشکلات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیازمند تخصیص بودجه بیشتری است

ارسال شده در تاریخ :

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به رشد ۱۳ درصدی بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ گفت : حل مشکلات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیازمند بودجه ی بیشتری است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین عسکریان ابیانه در نخستین همایش بین المللی دانشگاه سبز در دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن تشکر و قدردانی از سازمان برنامه و بودجه کشور برای افزایش بودجه دانشگاه ها در سال های اخیر، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ بودجه آموزش عالی معادل ۲ درصد بودجه کل کشور بود که هم اکنون در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به ۶۳/۲ (دو و شصت وسه صدم) درصد بودجه کل کشور افزایش یافته است؛ با این حال، این بودجه پاسخگوی نیازهای صدها دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی، پژوهشی، فناورانه و کاربردی مدیریت سبز و صرفه جویی در مصرف انرژی در دانشگاه ها، گفت: دانشگاه ها برای توسعه در زمینه انرژی پاک و کاهش مصرف انرژی نیازمند سرمایه گذاری دولتی و غیر دولتی بیشتری هستند.

دکتر عسکریان ابیانه در پایان گفت: به دانشگاه های کشور ابلاغ شده است که اسفندماه حداقل یک درخت به ازای تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشگاه هایی که فضای لازم دارند کاشته شود.

نخستین همایش بین المللی دانشگاه سبز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار خراسان رضوی و روسای دانشگاه های کشور امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۶ در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و به مدت دو روز ادامه دارد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه