سخنرانی با موضوع "مهاجرت علمی، خوب یا بد" توسط عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی و رئیس گروه آموزش‌های آزاد کالج دانشگاه

ارسال شده در تاریخ :

به منظور مشارکت دانشجویان و دانش آموختگان دانشکده علوم ریاضی در برنامه های هفته پژوهش و احساس تعلق خاطر ایشان به دانشگاه فردوسی مشهد، سخنرانی با "عنوان مهاجرت علمی، خوب یا بد" توسط دکتر مجید میرزاوزیری عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی و رئیس گروه آموزش‌های آزاد کالج دانشگاه، روز سه شنبه 19 آذرماه 98 با حضور هیات رئیسه دانشکده برگزار گردید.

وی در سخنرانی خود به این مطلب اشاره کرد که یکی از مهمترین مسایل جامعه کنونی ما جوانان هستند که بیشتر از گذشته تمایل به مهاجرت پیدا کرده‌اند و ما در حال از دست دادن این سرمایه‌ها هستیم.  

دکتر میرزاوزیری افزود: ما جوانانی را در کشور و مراکز پژوهشی تربیت می‌کنیم  که توانایی انجام بسیاری از کارهای پژوهشی را دارند و زمانی که می‌توانیم از این محصول تربیت یافته استفاده کنیم، شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کنیم که آن‌ها را از دست می‌دهیم . و در برهه‌ای قرار گرفته‌ایم که جوانان نسبت به گذشته، حال و آینده تصویر و شناخت درستی ندارند که این امر باعث ایجاد بحران هویتی شده است و برای به دست آمدن این هویت نیاز به شناخت بیشتر است که باید در مقاطع مختلف توسط جامعه، خانواده و مدرسه آموزش داده شود.  
مسئول ایجاد دبیرخانه ترویج علم در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای افرادی که قصد مهاجرت دارند این توصیه صورت می‌گیرد که در مرحله اول به خود مراجعه کنند و این بررسی را انجام دهند، اگر ضعف درونی وجود داشته باشد، تغییرات بیرونی امکان پیشرفت ایجاد نمی‌کند و اگر ضعف بیرونی باشد با تغییر بیرون شاهد تغییرات خواهیم بود مانند شخصی که ریاضیات نمی‌داند و بخواهد با عینک زدن به سراغ حل مسائل برود و اگر ریاضیات می‌داند و در بینایی مشکل دارد، استفاده از عینک به او در حل مسئله کمک خواهد کرد.

98092302.JPG

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه