بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در مورد برجام اروپایی

ارسال شده در تاریخ :

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا ایها الذین آمنو ان تطیعوالذین کفروا یردوکم علی اعقابکم فتنقلبو الخاسرین»  (149 آل عمران)

«ای کسانی که ایمان آورده اید اگر از کسانی که کافر شده اند اطاعت کنید شما را به گذشته هایتان بر می گردانند و سرانجام دچار خسران می شوید»

دشمنی آمریکا با مجموعه ی نظام اسلامی مسئله ای بنیادی و ریشه ای است که منحصر به رئیس جمهور کنونی آن کشور نمی باشد. دولت آمریکا از آغاز انقلاب اسلامی ایران، درصدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و بی گمان، مسئله برجام بهانه است. در برجام آنچه که طرف مقابل خواست انجام شد اما دشمنی ها نه تنها کم نشد بلکه ظهور و بروزش بیشتر هم شد. خواسته آنها این است که جمهوری اسلامی ایران همچون برخی کشورهای مرتجع منطقه، بله قربان گوی دستورات استکبار گونه آنها باشد اما زهی خیال باطل.

رهبر معظم انقلاب به مسئولان محترم و مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان گوشزد کرده بودند که به آنها اعتماد نکنید و در قرارداد ها تضمین لازم را بگیرید و شخص رئیس جمهور وقت آمریکا بنویسد و امضاء کند که تحریم ها برداشته می شود؛ اما متأسفانه چنین نشد و اکنون شاهد گستاخی های این دشمنان هستیم.

اینک که مسئولین در حال مذاکره برای امکان ادامه برجام با سه کشور اروپایی هستند باید توجه داشته باشیم که هیچ اعتمادی به آنان نیست. کشورهای که در دیپلماسی خارجی فقط به فکر منافع خودشان هستندو در این راستا از هیچ بدعهدی، دروغ و نیرنگ دریغ نمی کنند.. نمونه ای از این رفتارها مربوط به قضایای هسته ای در سالهای ۸۳ و ۸۴ است که قرار بود پرونده هسته ای ایران در آژانس عادی شودو در قبال آن پذیرفته شد که تأسیسات هسته ای مان موقتا تعطیل شوند. اما آنها در مقابل این نرمش، به هیأت ایرانی گفتند که باید تمام تأسیسات هسته ای تان، جمع آوری و نابود شوندوحتی اجازه راه اندازی دو یا سه سانتریفیوژ را هم نمی دادند. مانع تراشی دولت انگلیس در قبال حق خریدو ورود کیک زرد به کشور براساس برجام، نمونه ایی دیگر از بی اخلاقی اروپاییها و همراهی انها با امریکاست

حال سوال اینجاست که با چه منطق و اعتمادی بدون گرفتن تضمین های لازم می توان به ادامه برجام اروپایی فکر کرد؟ در حالیکه معاون محترم سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان صراحتا گفتند اروپایی ها به ازای ماندن در برجام، زیاده خواهی کرده و تصویب FATF را از ایران خواسته اند بدیهی است که گره زدن حل مشکلات کشور به برجام و امثال برجام یک خطای راهبردی است و قطعا مسئولین محترم بر این امر واقف هستند.

کانون بسیج اساتید دانشگاه فردوسی معطل ماندن کشور به امید لبخند شیطان صفت دشمنان در برجام را به صلاح نمی داند و پیرو فرمایشات ولی امر مسلمین اعلام می کند:

آنچه که دشمن را به عقب می راند نهیب ملت ایران است و عزم راسخ ما است که معادلات غلط آنان را بهم می ریزد .

اکنون که در آستانه سالروز قیام 15 خرداد و رحلت حضرت امام خمینی،معمار کبیر انقلاب قرارداریم از مسئولین کشورمان انتظار می رود همچنان با قدر شناسی از این ملت بزرگ، با استقامت و روحیه انقلابی و عمل جهادی از آرمان-های انقلاب اسلامی ایران دفاع کنند که آینده از آن ملت بصیر و بیدار ایران اسلامی است.

«ولا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الأعلون ان کنتم مومنین» (139 آل عمران)

 کانون بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد

13خرداد 1397

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه